Практикум з соціальної роботи, частина 2

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.038
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Старший викладач Герасим Г. З. к.біол.наук, доцент Козак М.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: •Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів; •Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад; •Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи. •Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань; •Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин; •Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Консультування в соціальній роботі • Кореквізит: Соціальна робота з різними групами клієнтів
Короткий зміст навчальної програми: Нормативна база, якою керується і використовує у роботі організація соціального закладу. Сутність і зміст практичної соціальної роботи з обраною категорією споживачів соціальних послуг. Використання методів дорадництва в практичній соціальній роботі. Індивідуальне консультуванняв практичній соціальній роботі. Супервізія в практичній соціальній роботі. Ведення професійних записів в практичній соціальній роботі.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (50%): усне опитування, • Підсумковий контроль: (50%): екзамен (тестові завдання, захист практичної роботи).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Гайдук, Н. М., Клос, Л. Є., Ставкова, С. Г., & Бєляєва, С. Я. (2007). Соціальна робота: Практична підготовка студентів на освітньокваліфікаційному рівні «бакалавр»: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка. • Клименюк, Н. (2010). Волонтерська практика як одна із форм підготовки майбутніх соціальних працівників до соціально-педагогічної роботи в громаді. Виховуємо громадянина, (1-2), 50-51. • Савченко, К. О. (2015). Актуальні аспекти підготовки фахівців з соціальної роботи в ВНЗ. • Багрій, В. Н. (2015). Значення теорії соціальної роботи у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна, (25), • Бондаренко, Г. Г. (2019). Розвиток професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній волонтерській діяльності. • Семигіна, (2019) Т. В. РОЗВИТОК У СУЧАСНІЙ СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ ПІДХОДІВ, ОРІЄНТОВАНИХ НА СИЛЬНІ СТОРОНИ КЛІЄНТІВ. • Semigina, T. (2019). Development the strengths-based approaches in modern social work. COLLECTIVE MONOGRAPHS, 96-105.