Ознайомча практика
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.027
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.соц.н., доцент Проскура В.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Це пасивний вид практики, оскільки студенти ще не працюють самостійно, хоча можуть залучатися до виконання нескладних доручень.
В результаті цієї практики студенти ознайомляться із процесом надання послуг у різноманітних сферах практичної діяльності, зустрінуться із різними категоріями клієнтів соціальних служб, глибше засвоють основні цінності соціального працівника.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вступ до соціальної роботи
• Теорії та методи соціальної роботи
• Міжособистісне спілкування
Короткий зміст навчальної програми: Студенти знайомляться із специфікою роботи окремих соціальних закладів та збирають інформацію про них, складають навчальний контракт, ведуть щоденники спостережень, проводять презентації та беруть участь в обговоренні результатів виконання завдань практик; в кінці двотижневого періоду студенти представляють звіт про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль у формі виконання практичних і індивідуальних завдань. (40%).
Підсумковий контроль: звіт з практики (залік) -60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гайдук Н. М. Модель професійної освіти в галузі соціальної роботи в Національному університеті “Львівська політехніка” // Реформування соціальних служб: Збірник наукових праць за матеріалами міжнар. наук.- практ. конф. – Львів: Національний університет “Львівська політехника”, 2003. – С. 20 – 30.
2. Курляк І.Є., Гайдук Н. М. Концептуальні підходи до професійної підготовки соціальних працівників у національному університеті “Львівська політехніка” // Актуальні проблеми професійної підготовки фахівців соціальної роботи в Україні і за рубежем. Зб. наук. праць за матеріалами міжнар. наук.- практ. конф. - Ужгородський національний університет, 2003, - С. 176 - 180.
3. Гайдук Н.М., Клос Л.Є., Ставкова С.Г., Бєляєва С.Я. Соціальна робота: практична підготовка студентів На освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр». – Львів: Національний університет “Львівська політехніка ”, 2007. – 163 с.
4. MaкКензі Б. До питання проведення ефективної практичної соціальної роботи в Україні: існуючі можливості та проблеми освіти в галузі соціальної роботи // Реформування соціальних служб: Зб. наук. праць за матеріалами міжнар. наук.- практ. конф. – Львів: Національний університет “Львівська політехника”, 2003. – С. 10 – 15.
5. Реформування соціальних служб. Зб. наук. праць. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2003. – 256 с.