Соціальна робота з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Бік О.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Опанування знання щодо соціальної роботи з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства
Завдання: ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ФК6. Знання і розуміння організації та функціонування системи соціального захисту і соціальних служб.
Результати навчання: ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •пререквізити: Соціальна педагогіка, Теорії та методи соціальної роботи. •кореквізити: Соціальна робота з різними групами клієнтів.
Короткий зміст навчальної програми: функції та дисфункції сім’ї: визначення та оцінювання; девіантна поведінка: визначення аспектів ризику формування; процес втручання; домашні візити; професійне втручання, зосереджене на родині; Ставлення до сімейного насильства в світі. цінності, факти, права, ідеологія, етика; визначення здорових стосунків, незадовільних стосунків, конфліктних стосунків, стосунків боротьби, образи; характеристики сім’ї, у якій відбувається насильство; визначення форм і видів насильства; теорії сімейного насильства; теорія циклів насильства; фази насильства; створення безпечних умов для реального проведення оцінювання; основні правила консультування в ситуації насильства; створення життєздатного плану безпеки всієї родини; робота правоохоронних органів, суду; ресурси в громаді; юридичні вимоги до ведення документації; створення стандартів практики та політики навколо питання життєдіяльності сім’ї. Рекомендована література:
Опис: згідно робочої програми
Методи та критерії оцінювання: •Поточний контроль (60%): виконання лабораторних робіт; виконання групового завдання з аналізу проблемної ситуації; виконання індивідуального завдання •Підсумковий контроль (40%, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: згідно робочої програми
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: •Капська А. Й. Соціальна робота: деякі аспекти роботи з дітьми та молоддю: Навчально-методичний посібник. – К.: УДЦССМ, 2001. – 220 с. •Запобігання і протидія насильству в сім'ї / За ред. Т.М. Трубавіної. – К.: ДЦССМ, 2004. •Трубавіна І.М. Соціальний супровід неблагополучної сім'ї. – К.: ДЦССМ, 2003. – 85 с. •Гледіс Акоста Варгас, Мішель Біслі, Шейла Дайма та інш. Насильство в сім'ї. Як боротись з ним державі. Що маємо і що слід зробити. М.: Глас, 1999. – перекл. з англ. •Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л. Соціально-психологічні аспекти проблеми насильства: Навч.-метод, посіб. – К., 2003. – 343 с. •Попередження насильства над дітьми. Інформаційно-методичні матеріали та аналіз нормативно-правової бази. Укладач: Журавель Т.В.; Авт. колектив: Грицевич О.В., Лозован О.М., Онишко Ю.В. – К.: Видавничий дім «КАЛИТА», 2007. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Соціальна робота з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства (курсова робота)

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.034
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Викладачі кафедри соціології та соціальної роботи
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Опанування практичних аспектів в різних сферах соціальної роботи
Завдання: ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ФК10. Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати: про місця та ролі дитини в різних суспільствах, що склалися історично; історію та специфіку розвитку агенцій соціального захисту дітей у міжнародному та місцевому контексті; про потреби розгалуження послуг агенцій, які надають допомогу сім'ям в межах плюралістичної моделі; про можливості забезпечення різноманітних варіантів заміни сімейної опіки; теорії, підходи, цінності та практичні моделі, що застосовуються в галузі насильства в сім’ї; базові знання для розвитку навичок первинного оцінювання і планування; основи професійного втручання для розв’язання насильства в сім’ї; знання стадій насильства і його можливих причин; особливості рівнів соціальної роботи в галузі насильства в сім’ї. - уміти: критично оцінювати систему допомоги дітям і забезпечити впровадження необхідних змін в соціальній роботі; визначити, чи існує ризик насильства для дитини з боку її опікуна; своєчасно попереджати недогляд, зловживання, неправильні методи виховання щодо дитини; провести конструктивне професійне втручання в кризовій ситуації, включаючи насильство в сім’ї; підвищити свідомість клієнта щодо його потреб ненасильства в сім’ї, визначити ресурси задоволення потреб, пояснити можливі пастки в користуванні послугами; самостійно працювати з публікаціями наукових досліджень, аналізувати та порівнювати викладений у них та самостійно зібраний матеріал; письмово викладати свої думки, оформляти у цілісному документі результати проведених досліджень;логічно та аргументовано презентувати матеріал та публічно захищати результати своєї роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управлінські основи соціальної роботи; Вступ до спеціальності соціальна робота та етика соціальної роботи; Основи психології та педагогіки; Основи соціології; Психологія загальна та особистості; Соціальна психологія, Соціальна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: в процесі виконання завдань модуля студент повинен написати та представити навчально-наукову роботу, яка допускається до захисту рішенням наукового керівника, з його рецензією.
Опис: Курсовий проект
Методи та критерії оцінювання: захист роботи на засіданні комісії при кафедрі, 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: захист роботи на засіданні комісії при кафедрі, 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Капська А. Й. Соціальна робота: деякі аспекти роботи з дітьми та молоддю: Навчально-методичний посібник. – К.: УДЦССМ, 2001. – 220 с. - Запобігання і протидія насильству в сім'ї / За ред. Т.М. Трубавіної. – К.: ДЦССМ, 2004. - Трубавіна І.М. Соціальний супровід неблагополучної сім'ї. – К.: ДЦССМ, 2003. – 85 с. - Гледіс Акоста Варгас, Мішель Біслі, Шейла Дайма та інш. Насильство в сім'ї. Як боротись з ним державі. Що маємо і що слід зробити. М.: Глас, 1999. – перекл. з англ. - Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л. Соціально-психологічні аспекти проблеми насильства: Навч.-метод, посіб. – К., 2003. – 343 с. - Попередження насильства над дітьми. Інформаційно-методичні матеріали та аналіз нормативно-правової бази. Укладач: Журавель Т.В.; Авт. колектив: Грицевич О.В., Лозован О.М., Онишко Ю.В. – К.: Видавничий дім «КАЛИТА», 2007. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).