Соціальна робота з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Бік О.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Опанування знання щодо соціальної роботи з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства
Завдання: ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ФК6. Знання і розуміння організації та функціонування системи соціального захисту і соціальних служб.
Результати навчання: ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •пререквізити: Соціальна педагогіка, Теорії та методи соціальної роботи. •кореквізити: Соціальна робота з різними групами клієнтів.
Короткий зміст навчальної програми: функції та дисфункції сім’ї: визначення та оцінювання; девіантна поведінка: визначення аспектів ризику формування; процес втручання; домашні візити; професійне втручання, зосереджене на родині; Ставлення до сімейного насильства в світі. цінності, факти, права, ідеологія, етика; визначення здорових стосунків, незадовільних стосунків, конфліктних стосунків, стосунків боротьби, образи; характеристики сім’ї, у якій відбувається насильство; визначення форм і видів насильства; теорії сімейного насильства; теорія циклів насильства; фази насильства; створення безпечних умов для реального проведення оцінювання; основні правила консультування в ситуації насильства; створення життєздатного плану безпеки всієї родини; робота правоохоронних органів, суду; ресурси в громаді; юридичні вимоги до ведення документації; створення стандартів практики та політики навколо питання життєдіяльності сім’ї. Рекомендована література:
Опис: згідно робочої програми
Методи та критерії оцінювання: •Поточний контроль (60%): виконання лабораторних робіт; виконання групового завдання з аналізу проблемної ситуації; виконання індивідуального завдання •Підсумковий контроль (40%, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: згідно робочої програми
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: •Капська А. Й. Соціальна робота: деякі аспекти роботи з дітьми та молоддю: Навчально-методичний посібник. – К.: УДЦССМ, 2001. – 220 с. •Запобігання і протидія насильству в сім'ї / За ред. Т.М. Трубавіної. – К.: ДЦССМ, 2004. •Трубавіна І.М. Соціальний супровід неблагополучної сім'ї. – К.: ДЦССМ, 2003. – 85 с. •Гледіс Акоста Варгас, Мішель Біслі, Шейла Дайма та інш. Насильство в сім'ї. Як боротись з ним державі. Що маємо і що слід зробити. М.: Глас, 1999. – перекл. з англ. •Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л. Соціально-психологічні аспекти проблеми насильства: Навч.-метод, посіб. – К., 2003. – 343 с. •Попередження насильства над дітьми. Інформаційно-методичні матеріали та аналіз нормативно-правової бази. Укладач: Журавель Т.В.; Авт. колектив: Грицевич О.В., Лозован О.М., Онишко Ю.В. – К.: Видавничий дім «КАЛИТА», 2007. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Соціальна робота з дітьми та сім'ями та проблеми домашнього насильства (курсова робота)

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.034
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Викладачі кафедри соціології та соціальної роботи
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Опанування практичних аспектів в різних сферах соціальної роботи
Завдання: ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ФК10. Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати: про місця та ролі дитини в різних суспільствах, що склалися історично; історію та специфіку розвитку агенцій соціального захисту дітей у міжнародному та місцевому контексті; про потреби розгалуження послуг агенцій, які надають допомогу сім'ям в межах плюралістичної моделі; про можливості забезпечення різноманітних варіантів заміни сімейної опіки; теорії, підходи, цінності та практичні моделі, що застосовуються в галузі насильства в сім’ї; базові знання для розвитку навичок первинного оцінювання і планування; основи професійного втручання для розв’язання насильства в сім’ї; знання стадій насильства і його можливих причин; особливості рівнів соціальної роботи в галузі насильства в сім’ї. - уміти: критично оцінювати систему допомоги дітям і забезпечити впровадження необхідних змін в соціальній роботі; визначити, чи існує ризик насильства для дитини з боку її опікуна; своєчасно попереджати недогляд, зловживання, неправильні методи виховання щодо дитини; провести конструктивне професійне втручання в кризовій ситуації, включаючи насильство в сім’ї; підвищити свідомість клієнта щодо його потреб ненасильства в сім’ї, визначити ресурси задоволення потреб, пояснити можливі пастки в користуванні послугами; самостійно працювати з публікаціями наукових досліджень, аналізувати та порівнювати викладений у них та самостійно зібраний матеріал; письмово викладати свої думки, оформляти у цілісному документі результати проведених досліджень;логічно та аргументовано презентувати матеріал та публічно захищати результати своєї роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управлінські основи соціальної роботи; Вступ до спеціальності соціальна робота та етика соціальної роботи; Основи психології та педагогіки; Основи соціології; Психологія загальна та особистості; Соціальна психологія, Соціальна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: в процесі виконання завдань модуля студент повинен написати та представити навчально-наукову роботу, яка допускається до захисту рішенням наукового керівника, з його рецензією.
Опис: Курсовий проект
Методи та критерії оцінювання: захист роботи на засіданні комісії при кафедрі, 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: захист роботи на засіданні комісії при кафедрі, 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Капська А. Й. Соціальна робота: деякі аспекти роботи з дітьми та молоддю: Навчально-методичний посібник. – К.: УДЦССМ, 2001. – 220 с. - Запобігання і протидія насильству в сім'ї / За ред. Т.М. Трубавіної. – К.: ДЦССМ, 2004. - Трубавіна І.М. Соціальний супровід неблагополучної сім'ї. – К.: ДЦССМ, 2003. – 85 с. - Гледіс Акоста Варгас, Мішель Біслі, Шейла Дайма та інш. Насильство в сім'ї. Як боротись з ним державі. Що маємо і що слід зробити. М.: Глас, 1999. – перекл. з англ. - Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л. Соціально-психологічні аспекти проблеми насильства: Навч.-метод, посіб. – К., 2003. – 343 с. - Попередження насильства над дітьми. Інформаційно-методичні матеріали та аналіз нормативно-правової бази. Укладач: Журавель Т.В.; Авт. колектив: Грицевич О.В., Лозован О.М., Онишко Ю.В. – К.: Видавничий дім «КАЛИТА», 2007. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).