Фемінізм в управлінській парадигмі
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.02.E.054
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Герасим Г.З.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей:
Результати навчання: • Здатність керувати соціальними проектами та закладами з використанням феміністичної та іншої парадигм соціальної роботи
• Здатність розробляти інформаційні кампанії, спрямовані на подолання гендерних стереотипів;.
• Керувати соціальними проектами та закладами з використанням феміністичної та іншої парадигм соціальної роботи;
Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Соціальна політика
Кореквізит: Актуальні проблеми соціальної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виклад теоретичних і практичних проблем дисципліни «Фемінізм в управлінській парадигмі » повинен супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань. Викладання курсу враховує зв’язки з психологією, політологією, соціологією, економікою. Курс вимагає знання базових принципів та методів соціальної роботи, зокрема принципів та методів індивідуальної та групової соціальної роботи. Навчання на курсі потребує, крім знань фундаментальних навчальних предметів, схильності до самостійного наукового пошуку, готовності сприймати якісно нові ідеї, відсутності ідеологічної заангажованості.
Опис: Основні поняття фемінізму. Історія формування соціальної теорії гендеру. Сучасні теорії фемінізму. Основні компоненти гендерної диференціації. Гендерна стратифікація суспільства Теорія гендерної дискримінації та гноблення Феміністичні аспекти управління. Застосування практики фемінізму в лідерстві. Гендерний аспект роботи в громаді. Поєднання політики та практики соціальної роботи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Фемінізм в управлінській парадигмі» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання.
Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: (40%): усне опитування,
• Підсумковий контроль: (60%): залік, письмовий тест).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Ярошенко, А. А., &Семигіна, Т. В. (2019). Розпізнати нерівність: гендерний аналіз навчальних матеріалів у соціальній роботі. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціальнопедагогічна, 32, 183-198.
• Гришак, С. М. (2008). Гендерна компетентність як необхідна складова портрета сучасного професіонала в соціальній роботі.
• Синякова, В. Б. (2016). Підготовка майбутніх соціальних працівників до гендерного виховання молоді.
• Карагодіна, О., &Семигіна, Т. (2020). ГЕНДЕРНА ОСВІТА У ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. COLLECTIVE MONOGRAPHS.
• Ярошенко, А., &Семигіна, Т. (2019). Феміністична соціальна робота як професійне інвестування в жіночу солідарність. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму, (1), 13-29.
• Іовчева, А. М. (2009). Гендерна рівність у політиці: теорія та практика. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили]. Сер.: Політологія, (122, Вип. 109), 88-92.
• Семигіна, Т. В. ГЕНДЕРНІ АСПЕКТИ СУЧАСНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ: ПРАКТИКА Й ОСВІТА.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).