Методологія і методи досліджень соціальних проблем (курсова робота)
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.політ.н., асистент Яцишин У. В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: •Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами
•Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
- Соціальна політика та політика соціального забезпечення
- Методологія і методи соціальних досліджень, частина 1
кореквізити:
- Методологія і методи соціальних досліджень, частина 2
- Соціальна робота з різними групами клієнтів
- Соціальна робота з узалежностями
Короткий зміст навчальної програми: Визначення теми. Об'єкт-предмет дослідження. Обгрунтування теми дослідження. Функції опису літератури. Опис літератури за проблемою дослідження. Оформлення списку літератури та джерел. Презентація результатів опису літератури. Посилання у тексті роботи.
Методи та критерії оцінювання: •Письмова робота, усний захист (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера.
2. Горшков, М., Шерега, Ф. (2011) Прикладная социология: методология и методы М.: Институт социологии РАН.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях (2014) / Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 167 с.
4. Левицький, Ч. (2015). Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях. Професійна освіта: методологія, теорія та технології, (2), 5-20.
5. Паніотто, В. (2017). Методи опитування. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія.
6. Рабочая книга социолога (2009). Подобщ. ред. и с предисл. Г. В. Осипова. М.: Книжныйдом «ЛИБРОКОМ».
7. Соціальна робота: метод. вказівки до виконання курсових робіт та написання бакалаврської кваліфікаційної роботи для студентів базового напряму «Соціологія спеціальності 6.130102 «Соціальна робота» / уклад. Н. М. Гайдук, Л.Є. Клос, М. Я. Козак, О. Є. Макух, О. П. Гілета, С. Г. Ставкова, Г. З. Герасим. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 56 с.
8. Шевчук С.П., Матвієнко Л.П., Шевчук О.С. (2010). Організація та методика соціологічних досліджень: Навчальний посібник. Миколаїв: ММІРЛ «Україна», Атол.
9. Denzin, N. K. (2017). Theresearchact: A theoreticalintroductiontosociologicalmethods. Transactionpublishers.
10. Gordon, L. (2019). Realresearch: Research methods sociology students canuse. SAGE Publications.