Методологія і методи досліджень соціальних проблем, частина 1

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.політ.н., доцент Макух О.Є.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: •використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Загальна соціологія кореквізити: • Соціальна та демографічна статистика • Методологія і методи досліджень, частина 2 • Методологія і методи досліджень, курсова за курсом
Короткий зміст навчальної програми: Роль соціології у вирішенні соціальних проблем.Сучасна соціологія про актуальні проблеми суспільства.Емпіричний вимір актуальних проблем сучасного суспільства.Суть та особливості соціологічного дослідження.Види соціологічних досліджень.Збір та використання соціологічних даних: Етичні та організаційні аспекти.
Методи та критерії оцінювання: •усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера. 2.Туленков, М. (2010). Соціальний захист у соціологічному вимірі: монографія. Київ: ІПК ДСЗУ. 3.Best, J. (2017). Imagesofissues: Typifyingcontemporarysocialproblems. Routledge. 4.Miller, G. (2017). ReconsideringSocialConstructionism: SocialProblemsandSocialIssues. Routledge. 5.Thompson, N. (2017). Socialproblemsandsocialjustice. Palgrave.