Соціальна робота з правопорушниками
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.01.E.047
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. соціол. н., доц. Проскура Володимир Вячеславович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: знати основні теорії, підходи та цінності при роботі із правопорушниками;
знати основи законодавства України щодо надання допомоги звільненим;
знати про установи та організації України, на які покладені функції соціального патронажу щодо звільнених;
уміти визначати основні перешкоди соціальній адаптації в конкретному випадку;
уміти застосовувати у роботі законодавчі акти, що регулюють процес соціальної адаптації звільнених;
уміти визначити установи, котрі зможуть надати якомога ширший обсяг потрібної допомоги конкретному засудженому.
Результати навчання: 1.4. Надавати соціально-адаптаційні та реабілітаційні послуги для клієнтів, які відбувають покарання у вигляді позбавлення волі або засуджені до альтернативних видів покарань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Поведінка людини і соціальне оточення в соціальній роботі;
Теорії і методи соціальної роботи;
Посередництво та вирішення конфліктів.
Короткий зміст навчальної програми: Історія розвитку пенітенціарного та пост пенітенціарного впливу на засудженого. Особи, які повертаються з місць позбавлення волі як соціальна група. Особливості соціальної адаптації осіб, які звільняються з місць позбавлення волі. Нормативно-правове регулювання процесу соціальної адаптації звільнених осіб. Інституційне забезпечення роботи із особами, які звільняються. Соціальна робота як інструмент надання допомоги звільненим особам. Напрямки та етапи роботи із засудженими та звільненими. Робота з різними групами звільнених
Опис: Поняття соціальної роботи з правопорушниками
Історія розвитку покарань та їх вплив на особистість правопорушника
Правопорушники як соціальна група
Особливості соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі
Пробація як система наглядових і соціально-виховних заходів щодо засуджених до видів кримінальних покарань, не пов'язаних з позбавленням волі.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт та презентації, усне опитування, контрольна робота (40%)
підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: залежить від повноти розкритого запитання чи завдання
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Стремецька В.О. Організація постпенітенціарного патронажу у ХІХ – на початку ХХ ст. / В.О. Стремецька // Наукові праці – Історія – 2010. – Випуск №116. – Том №129. – С.60-66.
Основи професіи?ноі? діяльності персоналу органу
пробаціі?: Навчальнии? посібник для персоналу органу пробаціі? / за ред. Джеи?мса Седхема, Маи?кла Октігана// Киі?в – 2017. – с. 242.
URL: https://i-rc.org.ua/files/posibnyk-probaciy.pdf
5. Романов М.В. Зміст поняття безпеки при визначені
мети пробаціі?// Діджиталізація і безпека: матеріали міжнародноі? конференціі? // за ред. проф. А. П. Гетьмана і проф. Б. М. Головкіна, м. Харків, Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 19 листопада 2020 р. – Харків: Право, 2020. – 410 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).