Соціальна робота з групами та громадами (курсова робота)

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.039
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.біол.н., доцент Козак М.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріплення теоретичних знань та практичних навичок, набутих на основі теоретичних знань у сфері соціальної роботи з групами та громадами
Завдання: З.К.11. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Ф.К.8. Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з соціальними об’єктами в польових і лабораторних умовах.
Результати навчання: ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Вступ до спеціальності соціальна робота та етика соціальної роботи», «Історія соціальної роботи», «Методи соціальної роботи», «Теорії соціальної роботи», «Планування та інновації у соціальному розвитку», «Соціальна робота з різними групами клієнтів».
Короткий зміст навчальної програми: Вихідні концепти групової соціальної роботи. Соціальні спільноти. Поняття та види груп. Основні теорії та концепції групи. Соціалізація: шлях особи через групу. Стадії групового розвитку.Взаємозалежність і вплив в групах. Комунікація в групах. Модуси групової роботи. Роль лідера (ведучого) у груповому процесі.Етичні проблеми групового консультування.Організація групової соціальної роботи.Техніки ведення групи.Технологія проведення тренінгів.Самокерована групова робота. Теоретико-методологічні засади розвитку організацій та громад. Громада, організація: елементи розуміння та дослідження. Моделі громади та організації. Особа у соціальному просторі організації та громади. Структура та культура організації та громади. Мережа соціальних взаємин у громаді та організації. Функціонування соціальних організацій та громад. Управління та самоуправління. Влада і партнерство. Принципи та моделі соціальної роботи з організаціями та громадами. Методи дослідження організації та громади шляхом участі. Технології, методи та засоби інтервенції в розвиток громади і організації. Розвиток шляхом участі. Мобілізація громади та організації.
Опис: Курсова робота
Методи та критерії оцінювання: (40 %) поточний контроль - робота на практичних заняттях, індивідуальна контрольна робота; (60%) - екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: структура, зміст та представлення мають демонтсрувати рівень знань
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Безпалько,О.(2005) Соціальна робота в громаді: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури. Лукашевич, М., Шандор,Ф. (2018) Соціологія соціальної роботи: теорія та практика: Підручник. Ужгород: ТОВ «РІК-У». Семигіна,Т.(2019) Нові глобальні етичні принципи соціальної роботи // Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму. № 1. С.70-85. Семигіна,Т.(2020) Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).