Вступ до фаху "Економіка"
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., проф. Козик Василь Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
загальні компетентності:
1. ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
спеціальні (фахові) компетентності:
1. СК 1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях;
2. СК 3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки;
фахові компетентності професійного спрямування:
1. ФКС 2.5. Розуміння особливостей сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
1. Знати основні відомості про університет, кафедру, навчально-науковий інститут; правила внутрішнього розпорядку університету; основні традиції університету, кафедри, навчально-наукового інституту та зміст найважливіших елементів їх корпоративної культури.
2. Знати структуру навчальної програми спеціальності; структуру та організування навчального процесу; структурно-логічну схему підготовки фахівців зі спеціальності; освітньо-професійну програму та освітньо-кваліфікаційну характеристику; виробничі функції та типові задачі діяльності.
3. Знати сутність та значення економіки підприємства як первинної ланки економічної системи України і форм реалізування бізнесу; сутність, види, організаційні форми і особливості та напрямки діяльності підприємств і інших бізнес- та інтегрованих структур; сутність підприємства як виробничої системи та його організаційну структуру; особливості сучасного ринкового середовища підприємства на ринку; особливості роботи економічних служб підприємства, економістів малих та мікропідприємств.
вміти:
4. Вміти формувати власні погляди на навчання в університеті; пропагувати досягнення університету та його корпоративну культуру.
5. Вміти користуватися державними та галузевими стандартами України в галузі освіти.
6. Вміти узагальнювати інформацію та формувати підходи до вирішення задач за функціями діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
програмні результати навчання:
1. ПРН 14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку;
2. ПРН 18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність;
програмні результати навчання професійного спрямування:
1. ПРН 2.5. Оволодіти навичками застосування сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти комунікації, автономії і відповідальності:
комунікація:
1. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності;
2. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
автономія і відповідальність:
1. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
2. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: -
- кореквізит: навчальні дисципліни “Мікроекономіка” “Вступ до фаху “Економіка” (курсова робота), “Економіка підприємства”, “Маркетинг”.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до фаху «Економіка» належить до переліку обов’язкових компонент спеціальності 051 «Економіка» за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти. Вивчення дисципліни спрямоване на формування у здобувачів освіти теоретичних знань щодо сутності та змісту спеціальності «Економіка», системи організування навчального процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та вимог до фахівців.
Опис: Мета і завдання дисципліни, її місце в навчальному плані спеціальності. Освіта в Україні. Кафедра економіки підприємства та інвестицій. Інститут економіки і менеджменту. Національний університет “Львівська політехніка”. Навчальний процес та його організування. Удосконалення вищої освіти в Україні. Болонський процес. Освітньо-професійна програма спеціальності. Організування навчально-дослідної та науково-дослідної роботи студентів. Економіка як наука і практика. Бізнес-структура в економічній системі країни. Бізнес-структура як суб’єкт господарювання. Проблеми економіки бізнес-структури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль:
- усне та письмове опитування (контрольні роботи) на практичних заняттях;
- виконання рефератів і доповідей та їх представлення на семінарських заняттях.
Екзаменаційний контроль:
- письмове залікове комплексне завдання (тестові завдання та теоретичні запитання);
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (50%): самостійні роботи, контрольні роботи та індивідуальні завдання, усне опитування
- підсумковий контроль (50%, підсумкова контрольна робота, заліковий контроль): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова література:
1. Козик В. В., Мищишин О. Л. Вступ до фаху “Економіка”: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 176 с.
2. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія/ Ю.М.Рашкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168с.3. Історичне видання. Львівська політехніка: LITTERIS ET ARTIBUS. Видавничий центр “Логос Україна”. Київ-Львів. 367 с.
4. Козик В. В., Ємельянов О. Ю., Загорецька О. Я. та ін. Економіка підприємства : навч. посібник. Львів: Простір-М, 2017. 406 с.
Допоміжна література:
1. Навчання у Львівській політехніці. Львів : Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2009. 140 с.
2. Національний університет “Львівська політехніка”. Історичне видання. Київ : Видавничий центр “Логос Україна”, 2009. 447 с.
3. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра зі спеціальності 051 “Економіка” (2016–2021 роки вступу).
4. Освітньо-професійна програма підготовки магістра зі спеціальності 051 “Економіка” (2016–2021 роки вступу).
5. Освітньо-наукова програма підготовки магістра зі спеціальності 051
“Економіка” (2020–2021 роки вступу).
6. Правила внутрішнього розпорядку Національного університету “Львівська політехніка”.
7. Правила внутрішнього розпорядку в студентських гуртожитках Національного університету “Львівська політехніка”.
8. Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні : монографія / кол. авт.: В. Бугров, А. Гожик, К. Жданова, І. Зарубінська, В. Захарченко, С. Калашнікова, О. Козієвська, І. Линьова, В. Луговий, О. Оржель, Ю. Рашкевич, Ж. Таланова, С. Шитікова; за заг. ред. В. Лугового, С. Калашнікової. Київ : ДП “НВЦ “Пріоритети”, 2014. 156 с.
9. Про систему оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі підготовки фахівців : тимчасове положення.
10. Кодекс корпоративної культури Національного університету “Львівська політехніка”.
Інформаційні ресурси:
1. Господарський кодекс України - http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/436-15.
2. Сайт Львівської політехніки - http://www.lp.edu.ua/lp
3. Сайт Навчально-наукового інституту економіки і менеджменту - http://lp.edu.ua/inem.
4. Сайт кафедри економіки підприємства та інвестицій - http://epi.lp.edu.ua.
5. Віртуальне навчальне середовище Львівської політехніки - http://vns.lp.edu.ua.
6. Інформаційна база даних - http://smida.gov.ua.
7. Сайт Міністерства освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Вступ до фаху "Економіка"
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович,
д.е.н., доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1
Результати навчання: 1) визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку;
2) використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність;
3) демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей;
4) оволодіти навичками застосування сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці;
5) здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
6) відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Немає
Кореквізити:
Іноземна мова (за професійним спрямуванням)
Українська мова (за професійним спрямуванням)
Математика для економістів
Інформатика
Макроекономіка
Короткий зміст навчальної програми: Мета і завдання дисципліни, її місце в навчальному плані спеціальності. Освіта в Україні. Структура і управління закладами вищої освіти. Навчальний процес та його організування. Кваліфікаційна характеристика економіста освітньо-професійна програма спеціальності. Навчально-дослідна та науково-дослідна робота студента як важлива складова формування сучасного фахівця. Економіка як наука і практика та база спеціальності «Економіка». Підприємство як первинна ланка економічної системи країни і форма реалізування бізнесу. Підприємство як суб'єкт господарювання.
Опис: 1
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести, контрольні роботи.
Заліковий контроль (50%): письмова компонента (30% – тестування, теоретичні питання), усна компонента (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни “Вступ до фаху «Економіка». http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=474.
2. Історичне видання. Львівська політехніка: LITTERIS ET ARTIBUS. Видавничий центр “Логос Україна”. Київ-Львів. 367 с.
3. Національний університет “Львівська політехніка”. Історичне видання. Київ: Видавничий центр “Логос Україна”, 2009. – 447 с.
4. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра зі спеціальності 051“Економіка”.
5. Освітньо-професійна програма підготовки магістра зі спеціальності 051“Економіка” за спеціалізацією “Управління персоналом та економіка праці”.
6. Ситник Й.С. Економіка підприємства: Навчальний посібник. – Львів: 2017. – 110 с.
7. Захарчин Г.М., Л.Р.Струтинська, Н.П.Любомудрова, Р.О. Винничук Управління персоналом: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівська політехніка . – 2013. – 260 с.
8. Захарчин Г.М. Управління персоналом в умовах інтелектуалізації й трансформації суспільства: ідеологія, технології та пріоритети: монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. Г.М. Захарчин і д-ра екон. наук Й.С. Ситника. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. - 280 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).