Розробка системи менеджменту (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Процик І.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
фахові компетентності:
СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
Результати навчання: ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
ПРН 6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
ПРН 12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПРН 13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
ПРН 15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
ПРН 19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
ПРН 22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами та у невизначених умовах.
ПРН 23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
ПРН 24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - кореквізит: "Менеджмент".
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика організації. Формування функцій менеджменту на підприємстві: планування; організування; мотивування; контролювання; регулювання. Використання методів менеджменту в організації. Розроблення механізмів прийняття управлінських рішень в організації. Проектування комунікацій на підприємстві. Формування механізмів управління групами працівників в організації. Розробка пропозицій з удосконалення керівництва. Оцінювання ефективності систем менеджменту.
Опис: Вступ
Розділ 1. Загальна характеристика організації
розділ 2. Формування функцій менеджменту на підприємстві
2.1 Планування
2.2. Організування
2.3. Мотивування
2.4. Контролювання
2.5. Регулювання
Розділ 3. Використання методів менеджменту в організації
Розділ 4. Розробка механізмів прийняття управлінських рішень в організації
Розділ 5. Проектування комунікацій в організації
Розділ 6. Формування механізмів управління групами працівників в організації
Розділ 7. Розробка пропозицій з удосконалення керівництва
Розділ 8. Оцінка ефективності систем менеджменту
Висновки
Список використаних джерел
Методи та критерії оцінювання: • Виконання курсової роботи (80%);
• Захист курсової роботи у вигляді усного опитування (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами виконання курсового проекту та його захисту у вигляді усного опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c.
2. Кузьмін О. Є. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, І. С. Процик, Х. С. Передало, Р. З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 172 c.
3. Методичні вказівки до проведення практичних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Дарміць Р.З., Вільгуцька Р.Б. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – 48 с.
4. Методичні вказівки для самостійної роботи з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання / Укл. І.С.Процик, Р.З. Дарміць, Р.Б. Вільгуцька. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. - 28 с.
5. Менеджмент: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг» усіх форм навчання / Укл. Ірина ПРОЦИК, Роксолана ВІЛЬГУЦЬКА – Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2023. – 32 с.
6. Методичні вказівки до проведення лабораторних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Вільгуцька Р.Б., Дарміць Р.З. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. – 46 с.
7. Менеджмент: практикум / І.С. Процик – Львів: Растр-7, 2022. – 102 с.
8. Електронний навчально-методичний комплекс «Менеджмент» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» всіх форм навчання / Укл.: Процик І.С., Романишин С.Б. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=33
9. Креативний менеджмент: практикум/ Н.Г. Георгіаді, Р.Б. Вільгуцька – Львів: Растр-7, 2023. – 117с.
10. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 4-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 208 c.
11. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 208 c.
12. Кузьмін О. Є. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, І. С. Процик, Х. С. Передало, Р. З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 172 c.
13. Кузьмін О.Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник, І.С.Процик, С.Б.Романишин, Р.З.Дарміць. – 2-ге вид., випр. та доп. – Львів: видавництво Львівської політехніки, 2015. – 208с.
14. Кузьмін О.Є. Підприємництво та менеджмент: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, С. Б. Романишин, О. О. Пшик-Ковальська, І. С. Процик, Р. Б. Вільгуцька. – Львів: Видавництво "Растр-7", 2017. – 196 c.
15. Менеджмент : Підручник / С.Ю. Бірюченко, К.О. Бужимська, І.В. Бурачек та ін.; під заг. ред. Т.П. Остапчук. – Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка». – Житомир: Вид-во «Рута», 2021. – 856 с.
16. Менеджмент: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти / [Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. ]. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 356 с.
17. Савчук В. Менеджмент в умовах невизначеності. Видавництво «Лабораторія». 2024. - 540с.
18. Процик І. С., Романська О. Б. Емоційне вигорання працівників як гальмівний чинник розвитку підприємства в умовах розширення міжнародних економічних відносин // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2021. – Вип. 3, №2. – С. 99–105.
19. Chobitok V., Obydiennova T., Us Y., Demyanenko T., Skoromna O. The Information Management of Business Enterprises Development Under The New Digitalised Economy. International Journal of Advanced Science and Technology.2020. Vol. 29. No.8. Р. 2337–2343. Режим доступу: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/14708/7496.
20. Dychkovskyy S., Maksymchuk M., Protsyk I., Kulikova S., Zviahina H. Digitalization of the management of social-cultural activities in the conditions of modern challenges // Amazonia Investiga. – 2023. – Vol. 12, iss. 63. – P. 341–350.
21. Dytrt, Zdenek; Serek, Radomir. Leadership - Management of Management. Business and Economic Research, [S.l.], v.10, n.1, p.274-283, feb. 2020. Available at: http://www.macrothink.org/journal/index.php/ber/article/view/16523/12814.
22. Huirne R.B.M., Meuwissen M., Hardacker J.B., Anderson J.R. Risk and risk management in agriculture: an overview and empirical results. International Journal of Risk Assessment and Management. 2000. № 1. P. 125–136.
23. James Westphal and Sun Hyun Park (2020). Symbolic Management. Hardcover. - P. 272.
24. Kniaz S., Zaiats O., Shayda O., Danko T., Baidala N., Merezhko N., Kotsiumbas O., Lema H., Protsyk I., Holovina O. Development of environmental management system by industrial enterprises // Arctic. – 2020. – Vol. 73 (3). – P. 56–69.
25. Svydruk I. I. New trends in the economic systems management in the context of modern global challenges: сollective monograph / I. I. Svydruk, O. Yu. Klepanchuk // scientific edited by M. Bezpartochnyi // VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2020. – Vol. 2. – 317 p.
26. Zhyvko, Z., Mihus, I., Tkachuk, A., Holovach, T., Rodchenko, S., Shehynska, A. Conflict management: Textbook. Pussi, Estonia. OU Scientific Center of Innovative Research. 2024. 284 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).