Інформатика

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Професор Демків І. І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчання студентів дисципліни «Інформатика» та результатами навчання є здобуття фундаментальних знань про будову і принципи функціонування комп’ютерів й інформаційних систем в економіці і бізнесі, про інформаційне моделювання як засіб пізнання і дослідження об’єктів у галузях економіки та економічної діяльності, про сучасні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) опрацювання економічної інформації та різних структур даних, про процеси опрацювання даних, зокрема їх створення, зберігання, перетворення, пересилання, пошук, візуалізацію та захист; про принципи організації й проведення обчислювальних експериментів з використанням сучасного програмного забезпечення, зокрема, редакторів текстів, електронних таблиць, систем керування базами даних, мережних засобів, середовищ візуального проектування і програмування для розв’язування задач, що виникають в економіці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК05. Уміння використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Спеціальних (фахових): СК06. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних. СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти повинні: –володіти компетенціями і вміннями, необхідними для роботи з інформаційними технологіями офісного призначення, зокрема, опрацьовувати ділову текстову документацію, виконувати обчислення в електронних таблицях, створювати і вести бази даних, створювати менеджерські презентації, виконувати інженерні графічні побудови, шукати відомості в інтернеті; – знати структури даних в інформатиці і методи їх опрацювання, зокрема, методи візуалізації даних; – знати можливості і призначення сучасних інформаційних систем в галузях економіки і менеджменту, експертних систем, технологій роботи в локальних комп’ютерних мережах, хмарних технологій в інтернеті, навчальних відеосервісів, засобів дистанційного та мобільного навчання і самоосвіти; – мати поняття про інформаційне моделювання та об’єктно-орієнтоване моделювання та проектування; – вміти досліджувати моделі навчального, пізнавального і фахового призначення в задачах економіки та менеджменту, зокрема, з використанням середовищ візуального проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика (базовий шкільний курс).
Короткий зміст навчальної програми: Поняття інформації та даних, сучасні операційні системи комп’ютерів, програмне забезпечення комп’ютерів і робочого місця економіста, менеджера та офісного працівника: текстові редактори, електронні таблиці, бази даних, презентації; технології інформаційного моделювання і проектування, методи і засоби опрацювання і візуалізації даних; інтернет-технології в навчанні та менеджменті.
Опис: Операційна система, програмне забезпечення, текстові редактори, електронні таблиці, системи керування базами даних, презентації, економіко-математичні моделі, алгоритмізація і програмування, інтернет.
Методи та критерії оцінювання: Потрібно виконати п’ятнадцять лабораторних робіт і дві розрахунково-графічні роботи. Здати диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання лабораторних і домашніх робіт, захист розрахунково-графічних робіт – 40 балів, підсумкова контрольна робота – 60 балів, здача диференційованого заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Операційні системи WINDOWS і MS-DOS. Текстовий редактор Word 2000. Вступ в INTERNET. Операційні системи WINDOWS XP. Лекції та завдання до лабораторних робіт / М-во освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”; Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. – Львів: Каменяр, 2006. – 246с. 2. Основи роботи в середовищах Microsoft Excel 2000 та Microsoft Access 2000. Лекції та завдання до лабораторних робіт. / М-во освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”; Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. – Львів: Каменяр, 2007. – 246с. 3. Культин, Н. Б. OpenOffice.org 3.0 Calc. Самое необходимое / Н. Б. Культин, Л. Б. Цой. — СПб.: БХВ-Петербург, 2009. — 192 с.: ил. 4. OpenOffice.org: Теория и практика / И. Хахаев, В. Машков, , Г. Губкина и др.  М.: ALT Linux ; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2008. 319 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).