Соціальна відповідальність бізнесу
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.049
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доц. Войцеховська В.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- вирішувати конкретні завдання та приймати управлінські рішення у сфері соціальної політики підприємства в умовах формування ринкової моделі господарювання, зокрема щодо: вироблення навичок розроблення та реалізації стратегічних і тактичних планів соціальної програми підприємства; соціального захисту працівників підприємства; мотивування персоналу, контролювання та регулювання соціальних процесів на підприємстві; вироблення ефективних управлінських рішень щодо резервів покращення соціальних показників на підприємстві;
- вміти системно мислити щодо процесів управління соціально-трудовими відносинами на підприємстві, а також застосовувати різноманітний інструментарій та технології управління при розгляді конкретних ситуацій у сфері соціально-трудових відносин на українських підприємствах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Економіка бізнесу», «Регіональна економіка»
«Економіка праці та соціально-трудові відносини»
Короткий зміст навчальної програми: Сутність соціальної відповідальності бізнесу, формування соціальної програми підприємства. Також формування у студентів системи теоретичних і практичних знань із питань регулювання соціально-трудових відносин, соціального захисту на підприємстві, міжнародного регулювання системи соціально-трудових відносин.
Сам курс "Соціальна політика підприємства" побудований на об'єктивних законах і механізмах ринкової економіки, із врахуванням досягнень закордонної теорії і практики в області трудових відносин, досвіду, накопиченого вітчизняними підприємствами, а також особливостей становлення ринкової економіки в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (20%): самостійні роботи, усне опитування
- підсумковий контроль (80%, іспит): тестування (60%), усна відповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Автореферат на здобуття наукового ступеня д.е.н. Формування соціальної політики підприємства 2020, Бойко В.А, Харків.
2. Дворецька Г.В. Соціологія праці. Навчальний посібник. – К.? КНЕУ, 2001. – 244с.
3. Гриньова, B. M.: Економіка праці та соціально-трудові відносини [Електронний ресурс] : навч. посіб. / B. M. Гриньова, Г. Ю. Шульга. - К. : Знання, 2018.