Організація операційної діяльності бізнес-структур
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.046
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
фахові компетентності:
СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
ФКС 1.4. Здатність формувати інформаційну базу для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
Результати навчання: ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
ПРН 6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
ПРН 9. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
ПРН 18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
ПРН 22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами та у невизначених умовах.
ПРН 24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
ПРН 1.2. Показувати вміння правильно вибирати і застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
ПРН 1.4. Демонструвати навички формування інформаційної бази для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Просторова організація бізнесу
Стратегії бізнесу
Кореквізити:
Управління проектами
Потенціал і розвиток бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: “Організація операційної діяльності бізнес-структур” відноситься до економічних дисциплін, оскільки вивчає взаємовідносини між людьми в процесі операційної діяльності. Разом з тим, вона вивчає взаємовідносини між окремими елементами операційної (виробничої) структури підприємства та складні функції ланок управління, які забезпечують раціональне використання матеріальних, фінансових і трудових ресурсів на усіх етапах життєвого циклу – створення послуг, виробництва та реалізації продукції.
В навчальній дисципліні “Організація операційної діяльності бізнес-структур” розглядаються: закономірності, принципи та методи організації операційної (виробничої) діяльності; організаційне проектування операційної діяльності бізнес-стуктур; організацію процесу створення нових видів продукції (послуг); організація операційної (виробничої) діяльності у просторі і часі; організацію робочих місць; організацію нормування праці; організацію кадрового та інформаційного забезпечення бізнес-структур; організацію матеріально-технічного постачання та збуту та організацію забезпечення якості продукції (послуг).
Опис: Операційна діяльність бізнес-стуктур як предмет вивчення. Теоретичні основи операційної діяльності. Організаційне проектування операційної діяльності бізнес-стуктур. Організація процесу створення нових видів продукції (послуг). Організація операційної діяльності у просторі і часі. Організація робочих місць. Організація нормування праці. Організація кадрового та інформаційного забезпечення бізнес-структур.
Організація матеріально-технічного постачання та збуту. Організація забезпечення якості продукції (послуг).
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання:
- вибіркове усне опитування;
- оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних теоретико-прикладних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо;
- оцінювання тестових завдань у ВНС.
2.Екзаменаційий контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%):
практичні заняття - 10%;
тестові завдання - 20%;
Підсумковий контроль - екзамен (70%):
письмова компонента (60%);
усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Організація виробництва: підручник / В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020.- 256 с.
2. Операційний менеджмент: презентаційний курс [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Т. В. Омельяненко, А. В. Осокіна. — К. : КНЕУ, 2016. — 197 с. — (Серія «MBA-studio»).
3. Організація операційної діяльності підприємства [Електронний ресурс] : підручник / В. Г. Васильков, Н. В. Василькова. — К. : КНЕУ, 2015. — 502, 2 с. https://studfile.net/preview/5774523/
4. Операційна діяльність сучасних підприємств машинобудування
монографія / В. М. Гриньова, М. Ю. Явдак. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).