Бухгалтерський облік
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Яремко Ігор Йосафатович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: полягає у здобутті студентами теоретичних знань та практичних навичок у галузі бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральних:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
загальних:
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел у сфері бухгалтерського обліку на підприємстві.
спеціальних:
- здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- засвоїти: основи організації бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства
- уміти:відображати основні господарські операції в системі бухгалтерського обліку
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі:
? пререквізит: Економіка підприємства
? кореквізит: Аналіз господарської діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, що розкривають особливості теоретичних основ і методичних прийомів бухгалтерського обліку та складання звітності як завершального етапу циклу бухгалтерської обробки даних.
Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду сутності бухгалтерського обліку та основ його організації. Розкрито історію розвитку, основні принципи і сутність бухгалтерського обліку, базові поняття і терміни, функції і структура бухгалтерського апарату організації, сутність бухгалтерської професії та професійної етики бухгалтера. Дані характеристики предмета і методу бухгалтерського обліку стосовно до сучасних умов розвитку економіки.
Особливу увагу приділено вартісній оцінці активів, балансовим узагальнення, рахункам подвійного запису і бухгалтерській звітності. Розглянуто зміст, порядок складання та зберігання бухгалтерських документів, форми бухгалтерського обліку, оцінку, калькуляцію та інвентаризацію, облікову політику підприємства, а також принципи гармонізації бухгалтерського обліку і звітності на міжнародному рівні.
Опис: Зміст модуля: Господарський облік, його суть і характеристика. Предмет, метод та елементи методу бухгалтерського обліку. Балансове узагальнення. Система рахунків бухгалтерського обліку. План рахунків бухгалтерського обліку. Документування, інвентаризація, оцінка та калькуляція як елементи методу бухгалтерського обліку. Облікові реєстри та форми бухгалтерського обліку. Облік власного капіталу. Облік необоротних активів. Облік виробничих запасів. Облік грошових коштів та їх еквівалентів. Облік витрат на оплату праці і розрахунків з персоналом. Облік зобов’язань та розрахунків. Облік витрат, доходів та фінансових результатів діяльності. Основи бухгалтерської звітності
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (30 %): розв'язування задач, усне опитування.
Підсумковий контроль (70%): екзамен (письмова та усна компоненти)
Поточний контроль: усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист розрахунково-графічної роботи екзаменаційний контроль: тестова і усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: (практичні заняття) - 15 балів;
лабораторні заняття - 15 балів;
Екзаменаційний контроль: (письмова компонента) - 60 балів;
усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 11. Рекомендована література:
1. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 № 996-XIV
2. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №№1-33.
3. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291.
4. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291.
5. Бухгалтерський облік: основи теорії та практики: підручник. – 4-е вид., переробл. і доповн. / Укл.: Загородній А.Г., Партин Г.О., Пилипенко Л.М., Партин Т.І. - Л.: Видавництво Львівської політехніки , 2018. – 280 с.
6. Бухгалтерський облік в Україні. Основи та практика: навч. посібник / В.С. Лень, В.В. Гливенко. – Центр навчальної літератури, 2018. – 608 с.
7. Лишиленко О.В. Бухгалтерський облік / О.В.Лишиленко. – К.: Центр навчальної літератури, 2020. – 670 с.
8. 4. Скоробогатова Н.Є. Бухгалтерський облік: навч. посібник / Н.Є. Скоробагатова. – Київ: КПІ ім.І. Сікорського, в-тво “Політехніка”, 2017. – 248 с.
9. Ткаченко Н.М. Бухгалтерський облік, оподаткування і звітність: підручник – 7 – ме вид. доп. і перероб. – К.: Алерта, 2016. – 928 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).