Фінанси, гроші і кредит
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Коць О. О., Червінська О. С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки;
загальні:
ЗK 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
спеціальні:
СК 2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК 11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
Результати навчання: КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВі 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВі 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
ПРН 18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність
ПРН 21. Вміти абстрактно мислити застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічнихсистем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів
ПРН 23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Менеджмент
Інвестування
Маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на вивчення основ фінансової та грошово-кредитної політики, застосуванні фінансових та грошово-кредитних інструментів для розв’язання фінансових проблем в державі та у бізнесі.
Опис: Тема 1. Сутність та еволюція фінансів
Тема 2. Засади функціонування фінансової системи
Тема 3. Фінансовий механізм та моделі фінансових відносин
Тема 4. Бюджетна система та податки
Тема 5. Фінанси суб'єктів господарювання та населення
Тема 6. Страхування та фінансовий ринок як забезпечуючі сфери фінансів
Тема 7. Виникнення, сутність та функції грошей
Тема 8. Грошовий оборот і грошові потоки
Тема 9. Грошовий ринок та грошові системи
Тема 10. Інфляція та монетарна політика
Тема 11. Валютний ринок і валютні системи
Тема 12. Кредит в ринковій економіці
Тема 13. Фінансові посередники грошового ринку
Тема 14. Банківська система та центральні банки в системі монетарного управління
Тема 15. Міжнародні фінансово-кредитні організації та їхнє співробітництво з Україною
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми навчання з дисципліни «Фінанси,гроші та кредит» відбувається на основі виконання завдань поточного контролю, виконання завдань екзаменаційного завдання та усної компоненти іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 40 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 15 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 0,7 бал:
15*0,7 = 10 балів;
2. Виконання лабораторних робіт з розміщенням у ВНС, які складаються із завдань і оцінюються відповідно до правильних розрахунків від 0 до 5 балів кожна робота: 4*5 = 20 балів. Максимальний бал отримують здобувачі, які вірно розв’язали усі завдання і відповіли на запитання під час захисту. За допущені помилки в розрахунках , або неправильні відповіді віднімаються від 1 до 3 балів.
3. Виконання індивідуального завдання для ДФН за окремим варіантом. Індивідуальне завдання оцінюється в 10 балів, за зміст і оформлення завдання (5 балів) і захист усне опитування (5 балів).
Окремо додатковими балами (5 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
4. Виконання контрольних робіт для ЗФН за окремим варіантом. Контрольна робота № 1 оцінюється в 5 балів, Контрольна робота № 2 оцінюється в 5 балів.
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі обов’язкові види робіт або не набрав 26 балів з поточного контролю, не допускається до екзамену.
На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести 2 тестів*2 бал = 4 бали;
Рівень 2 – тести 7 тестів*4бали =28 балів;
Рівень 3 – Розв’язати 3 задачі *6 балів = 18 балів.
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Поточний контроль: тестова і усна компонента, виконання індивідуальних завдань на практичних заняттях (для заочної форми – контрольниої роботи).
Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних, лабораторних та практичних заняттях.
Екзаменаційний контроль - тестова і усна компонента.
При дистанційній роботі (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відео конференцій на лекційних та практичних заняттях. Письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача в домені @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Гроші та кредит: підручник / П. Г. Ільчук, О. О. Коць, І. Ю. Кондрат, Н. Б. Ярошевич. – Львів: Видавець ПП Сорока Т. Б., 2016. – 412 с.
Фінанси, гроші та кредит : навч. посіб. / Н. О. Шпак, Н. Б. Ярошевич, О. Я. Побурко ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 415 с.
Матвєєва О. М. Сучасна концепція трактування економічної сутності грошових коштів та виокремлення їх класифікаційних ознак / О. М. Матвєєва, О. В. Костюнік, А. Д. Тітаренко // Економіка. Фінанси. Право. - 2021. - № 4(3). - С. 16-20.
Офіційний сайт ВРУ, розділ законодавство [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws
Офіційний сайт Національного банку України [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://www.bank.gov.ua/
Фінансовий портал «Мінфін» [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://minfin.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).