Економіка підприємства

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доц Зарицька Оксана Леонідівна доц. Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Економіка підприємства" є формування у студентів системи теоретичних знань, вмінь та навичок практичної роботи щодо методів організації ефективного господарювання на рівні підприємства; набуття теоретичних і практичних знань щодо вирішення конкретних економічних завдань, які дозволили б їм найкращим чином досягти економічних цілей підприємства - одержання високих прибутків, вибір найбільш оптимальних рішень на перспективу.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі міжнародних економічних відносин або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів міжнародних економічних відносин та міжнародної економіки і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК загальних: 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності) фахових: СК 9. Здатність до діагностики стану досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. СК 16 ФКС 2.2 Здатність використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку ФКС 3.2 . Здатність здійснювати міжнародний економічний аналіз у сфері міжнародних комунікацій та ІТ.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати закономірності функціонування та особливості розвитку підприємств; - знати основні поняття, категорії економіки підприємств, їх взаємозв'язок та інструменти управління; - знати методику розрахунку, аналізу та планування основних показників діяльності підприємств; - вміти проводити економічні розрахунки при обґрунтуванні управлінських рішень у різних сферах діяльності підприємства та при знаходженні резервів покращення цієї діяльності; - вміти виконувати планові обрахунки сподіваних показників діяльності підприємства, зокрема, його витрат та результатів; - вміти виявляти й аналізувати тенденції зміни основних показників діяльності підприємств на макро - і мікрорівні; - вміти розраховувати на основі типових методик і діючої нормативно-правової бази основні економічні показники діяльності підприємств; - вміти здійснювати пошук інформації та здійснювати обробку даних, аналіз для вирішення поставлених завдань; - вміти використовувати різні джерела інформації для прийняття управлінських рішень з метою підвищення ефективності діяльності підприємств; - вміти розробляти плани-проекти розвитку підприємств з урахуванням нормативно-правових, ресурсних, адміністративних та інших обмежень; - вміти проводити оцінювання ефективності використання виробничих ресурсів; - вміти обґрунтовувати доцільність реалізації заходів у сфері інвестиційно-інноваційної діяльності підприємства тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка Макроекономіка Міжнародна статистика Бухгалтерський облік
Короткий зміст навчальної програми: Оволодіння дисципліною «Економіка підприємства» дозволяє отримати ґрунтовні знання про особливості функціонування внутрішньо-економічного механізму підприємства та вплив на нього зовнішнього середовища; форми та методи управління підприємством; склад та показники використання виробничих та інших ресурсів; закономірності формування витрат та результатів діяльності підприємства; чинники економічного розвитку підприємства, зокрема, засоби та форми здійснення ним інвестиційної та інноваційної діяльності. Лекційна форма навчання поєднується з різними видами практичних та семінарських занять, на яких закріплюються і поглиблюються одержані на лекціях знання, що сприяє виробленню вмінь та навичок практичної діяльності. Необхідним елементом успішного засвоєння навчального матеріалу дисципліни є самостійна робота студентів з економічною літературою, нормативними актами з питань державного регулювання економіки. Все це дозволить майбутнім бакалаврам опанувати сучасними основами економічного мисленням, усім розмаїттям форм і методів господарювання, умінням працювати в кризових та екстремальних ситуаціях. У навчальному процесі рекомендується використовувати правові інформаційно-довідкові системи і пакети прикладних програм для вирішення завдань з даної дисципліни.
Опис: Теорії підприємств і основи підприємництва; Види підприємств, їх організаційно-правові форми; Зовнішнє середовище господарювання підприємств; Структура та управління підприємством; Ринок і продукція; Планування діяльності підприємства; Персонал підприємства, продуктивність і оплата праці; Капітал підприємства; Інвестиції; Інноваційна діяльність; Техніко-технологічна база і виробнича потужність підприємства; Організація виробництва і забезпечення якості продукції; Витрати на виробництво та реалізацію продукції; Фінансово-економічні результати діяльності підприємства; Розвиток підприємств: сучасні моделі, трансформація та реструктуризація; Економічна безпека та антикризова діяльність.
Методи та критерії оцінювання: • розвязування задач, усне опитування, контрольні роботи (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання виконання завдання для екзаменаційного контролю з дисципліни “Економіка підприємства” для студентів спеціальності 0 “ ” денної та заочної форм навчання Комплексне завдання складається з питань трьох рівнів складності: 15 питань першого рівня складності, 2 завдання другого рівня складності та 2 завдання третього рівня складності. Усна компонента максимально оцінюється в 15 балів. Сумарна оцінка за виконання завдання екзаменаційного контролю складає 70 балів. Для 1-го рівня 2 бали виставляється за правильну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Для 2-го рівня складності 8 балів виставляється за повну відповідь; 4 бал – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Для 3-го рівня складності 12 балів виставляється за повну відповідь; 6 балів – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Допоміжні матеріали та засоби, якими можна користуватись під час виконання залікового контролю не рекомендуються. Час на виконання – 90 хвилин.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.Я.Загорецька, О.Ю.Ємельянов, В.М.Мельник, О.І.Гудзь. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка підприємства». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №00200. 2013. 2. Економіка підприємства: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц./ Г.О.Швиданенко, О.С.Федонін, О.Г. Мендрул та ін.; за заг. ред. Г.О.Швиданенко. - К.: КНЕУ, 2009. – 439с. 3. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2016. - 528 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).