Інноваційність бізнесу
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Ємельянов Олександр Юрійович, д.е.н., професор
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння закономірностей функціонування та розвитку інноваційної діяльності;
знання і розуміння основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у сфері інноваційної діяльності;
знання та розуміння видів господарської діяльності, бізнес-процесів, економічного механізму функціонування підприємства;
здатність обирати і практично застосовувати в інноваційній сфері прийоми, методи та інструменти управлінського обліку, економічного аналізу, прогнозування та планування, організування, економічного стимулювання та контролю;
уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати для обґрунтування рішень щодо підвищення ефективності господарської діяльності підприємства;
володіння навиками розрахунку економічної ефективності впровадження нововведень на підприємстві, розробки планів технічного розвитку фірми;
володіння навиками обрання найкращих напрямів розвитку інноваційних процесів на підприємстві; прогнозування життєвого циклу інноваційних продуктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інвестування
Організація виробництва
Кореквізити:
Соціально-економічний розвиток регіону
Короткий зміст навчальної програми: Інновації: становлення та сучасні тенденції розвитку. Сутнісна характеристика інноваційних процесів. Інноваційна політика фірми. Оновлення техніко-технологічної бази підприємства і продукції. Оцінка економічної ефективності впровадження заходів з нової техніки. Система управління інноваційними процесами. Сучасні організаційні форми реалізації інновацій. Управління ризиком та фінансування інноваційних процесів. Комплексна оцінка ефективності інноваційної діяльності фірми. Оцінка економічної ефективності інноваційних проектів. Управління якістю інноваційної продукції.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – 25%; екзаменаційний контроль – 75% (письмова та усна складові)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Заблоцький Б.Ф. Економіка й організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // Б.Ф. Заблоцький. Вид-во: «Новий Світ – 2000», 2020. – 427 с.
2. Левченко Ю. Економіка та організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // Ю. Левченко. Вид-во: Кондор, 2018. – 448 с.
3. Микитюк П.П. Інноваційний менеджмент. Підручник // П.П. Микитюк, В.Я. Брич, М.М. Шкільняк, Ю.І. Микитюк. Вид-во: Екон. думка ТНЕУ, 2019. – 518 с.
4. Тебенко В.М. Економіка та організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // В.М. Тебенко. Вид-во: Видавничо-поліграфічний центр «Люкс», 2014. – 302 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інноваційність бізнесу (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Ємельянов Олександр Юрійович, д.е.н., професор
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: уміння оцінювати та формувати інноваційний потенціал підприємства;
уміння виконувати розрахунки економічної ефективності впровадження нововведень на підприємстві, розробляти плани технічного розвитку фірми;
уміння обирати найкращі напрями розвитку інноваційних процесів на підприємстві.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інвестування
Планування і контроль на підприємстві
Просторова організація бізнесу
Мотивація
Економіка праці і соціально-трудові відносини
Кореквізити:
Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Оцінювання та аналізування чинників, які впливають на рівень інноваційного потенціалу підприємства. Оцінювання поточного рівня інноваційного потенціалу підприємства. Оцінювання економічної ефективності та доцільності впровадження на підприємстві нової техніки та технології. Оцінювання стратегічного рівня інноваційного потенціалу підприємства. Формування стратегічного рівня інноваційного потенціалу підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Виконання проекту – 80%; усний захист проекту – 20%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Заблоцький Б.Ф. Економіка й організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // Б.Ф. Заблоцький. Вид-во: «Новий Світ – 2000», 2020. – 427 с.
2. Левченко Ю. Економіка та організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // Ю. Левченко. Вид-во: Кондор, 2018. – 448 с.
3. Микитюк П.П. Інноваційний менеджмент. Підручник // П.П. Микитюк, В.Я. Брич, М.М. Шкільняк, Ю.І. Микитюк. Вид-во: Екон. думка ТНЕУ, 2019. – 518 с.
4. Тебенко В.М. Економіка та організація інноваційної діяльності. Начальний посібник // В.М. Тебенко. Вид-во: Видавничо-поліграфічний центр «Люкс», 2014. – 302 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).