Економіка праці і соціально-трудові відносини
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Склярук Т.В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту персоналу і адміністрування
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук
Загальні компетентності:
ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Фахові компетентності :
ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. визначати перспективи розвитку організації.
ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФКП
ФКП.5.3. Здатність застосувати необхідні знання щодо управління працею й регулювання соціально-трудових відносин, мотивації персоналу та формування корпоративної культури організації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач овіти повинен знати:
- економічні основи функціонування підприємств в умовах ринку;
- чинники, які впливають на ефективність роботи підприємств;
- економічний зміст ресурсів, структуру та форми ресурсного забезпечення;
- шляхи більш раціонального використання ресурсів;
- прогресивні методи планування та форми організації виробництва;
- показники оцінки результативності діяльності;
- стратегію взаємодії фірми з ринками трудових ресурсів;
- форми і системи залучення трудових ресурсів на підприємство;
- вплив ефективного управління використанням трудових ресурсів на зростання продуктивності праці, формування і використання прибутку підприємства;
- шляхи та методи підвищення ефективності використання трудових ресурсів, зростання вартості людського капіталу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен вміти:
- застосувати методи і прийоми менеджменту з метою ефективного використання трудових ресурсів підприємства;
- визначити потребу в трудових ресурсах підприємства;
- застосувати методи ефективного використання трудових ресурсів підприємства з метою забезпечення зростання продуктивності праці та прибутковості підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:Вступ до фаху "Економікв" Макроекономіка, Мікроекономіка, Менеджмент. Економіка підприємства
Корреквізити: Охорона праці та безпеки життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Завданням вивчення дисципліни є розкриття функцій економіки праці, методів, способів, стратегії управління трудовими ресурсами підприємства у контексті їх оптимального використання, використання ефективних методів управління трудовими ресурсами у професійній діяльності менеджерів.
Опис: Економіка праці і соціально-трудові відносини як напрям наукового дослідження та навчальна дисциплінаПраця як сфера життєдіяльності людини та провідний чинникНаселення і трудовий потенціал суспільстваЛюдський капіталРинок праці як соціально-економічне явищеЗайнятість населення і безробіттяЛюдина на ринку праціСистема соціально-трудових відносинСоціальне партнерствоРегулювання соціально-трудових відносин методами соціального партнерстваМоніторинг соціально-трудової сфери як інструмент регулювання й удосконалення соціально-трудових відносинОрганізація праціНормування праціЕфективність праці
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -виконання та захист практичних і лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування. Іспит -письмова контрольна робота, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): практичні заняття (20%),лабораторні роботи(25%)
Екзамен (55%): тестування, розв’язування задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Економіка праці: навч. посібник / Т.В. Склярук, Я.В. Панас. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. – 2017. – 236 с.
2 Акулов М., Драбаніч А, Євась Т. Економіка праці та соціально-трудові відносини. Київ: Цент навчальної дітератури. 2019. 328с.
3.Економіка праці й соціально-трудові відносини : навчальний посібник / за ред. проф. І. Б. Скворцова. — Львів : Львівська політехніка, 2016. 268 с.: іл.
4. Економіка праці й соціально-трудові відносини: теоретичний курс: підручник / Черчик Л. М. та ін. ; за заг. ред. Л. М. Черчик. Луцьк, 2015. 413 с.
5. Економіка праці і соціально-трудові відносини: підручник / О. В. Шкільов та ін. ; за ред. О. В. Шкільова. Київ : Компринт, 2015. 749 с.
6. Єсінова Н. І. Економіка праці та соціально-трудові відносини : навч.-метод. посіб. Харків, 2017. 189 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).