Макроекономіка
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.006
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Іличок Б.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентності:
загальні компетентності:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в
економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов,
що передбачає застосування теорій та методів економічної науки
- здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати
досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку
предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та
у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми
рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності професійного спрямування:
- здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ
функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному
рівнях.
- здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі
теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі державного та економічного аналізу;
2. Розуміння інструментів та стратегій аналізу ринку, функціонування приватного підприємства та публічної організації;
3. Знання сучасного стану справ в розвитку держави, регіонів, територіальних громад та навиxки щодо їх удосконалення, з врахуванням засад міжнародного співробітництва;
4. Володіння достатніми знаннями впливу факторів на прийняття управлінських рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Політекономія, Історія економіки та економічної думки
Кореквізити: Державне регулювання, Митне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: - Макроекономічні показники економічної діяльності в системі національних рахунків, макроекономічна нестабільність, споживання, заощадження та інвестиції;
- Макроекономічний аналіз: сукупний попит та сукупна пропозиція. макроекономічна рівновага, модель сукупних видатків та економічна рівновага, макроекономічна модель IS-LM;
- Фіскальна політика, бюджетні дефіцити і державний борг, фінансові ринки. гроші і банківська справа, механізм грошово-кредитної політики, міжнародні аспекти національної економіки, механізм зовнішньоекономічної політики, проблеми економічного розвитку сучасного світу.
Опис: 1. Предмет, метод та функції макроекономіки
2. Макроекономічні показники в системі національних рахунків
3. Модель сукупного попиту та сукупної пропозиції
4. Споживання, заощадження та інвестиції
5. Класична модель макроекономічної рівноваги
6. Рівновага національного ринку у моделі ІS-LМ
7. Фіскальна політика держави
8. Монетарна політика
9. Циклічні коливання та економічне зростання
10. Інфляція та антиінфляційна політика
11. Безробіття та політика зайнятості
12. Макроекономічна політика у відкритій економіці
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %): поточний контроль (40%), іспит (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Опитування на практичних заняттях - 5 б.
Підготовка та захист доповіді на практичних заняттях - 10 б.
Поточні письмові тематичні оцінювання - 5 б.
Виконання та захист наукової роботи - 20 б.
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента – 50 б.
Усна компонента -10 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Данилович-Кропивницька М.Л. Макроекономіка: навч.посібниу / М.Л. Данилович-Кропивницька, П.І.Стецюк, І.О. Тивончук – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 292с.
2. Аналогична економія : макроекономіка і мікроекономіка : у 2-х книгах. Навчальний посібник / За ред. С. М. Панчишина. - 4-е вид., випр. і доп. - К. : Знания, 2006.
3. Базилевич В. Д. Макроекономіка: підручник для вузів / В. Д. Базилевич. - 3-тє вид., випр. - К. : Знания, 2006. - 624 с.
4. Киселёва Е. А. Макроэкономика: экспресс-курс. Учебное пособие / Е. А. Киселёва. - М. : Кно-Рус, 2008. - 380 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).