Технології лідерства в організації
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.068
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Сватюк Оксана, к.е.н., доцент
Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
Спеціальні (фахові) компетентності: СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
Фахові компетентності професійного спрямування «Економіка праці та управління персоналом» ФКС 2.1. Здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
Організаційне лідерство як розвиток та успіх
Формування ступенів професіоналізму лідера
Вплив цифровізації на лідерство та інформаційні зміни економіки
Значущість принципів та морального лідерства
Лідерство як механізм динамічного забезпечення конкурентоспроможності організації
Моделювання дій та розвитку лідерських здібностей
Результати навчання: ПРН6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності
ПРН 12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПРН 14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
ПРН 15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні
ПРН 22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами та у невизначених умовах.
ПРН 2.1. Демонструвати здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
ПРН 2.4. Демонструвати здатність ефективно використовувати результати інтелектуалізації економіки та забезпечувати кваліфіковане управління інтелектуально-знаннєвими активами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре реквізити: Економіка підприємства, Управління персоналом.
Корреквізити: Управління інтелектуально - знаннєвими активами
Мотивація персоналу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Технологія лідерства в організації» має на меті формування компетенцій у сфері управлінського лідерства в умовах хаотичного і непередбачуваного середовища, що вимагає використання сучасних підходів.
Суть управління полягає у використанні фізичних і інтелектуальних здібностей інших людей для досягнення своєї власної мети. Уміння використовувати такі здібності характеризує керівника, як лідера будь-якого колективу
Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та принципів лідерства, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні характеристики лідерства як компетенції керівників в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, ведення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами, у галузі державного управління і державних службовці та усіх зацікавлених осіб у питаннях громадського лідерства.
Опис: Вступ до лідерства.
Теорії лідерства в економіці
Зміст, класифікація, різновиди лідерства
Стилі управління керівника і функції лідера в організації
Взаємозв’язок характеристик лідерів та керівників
Лідерські якості особистості: інтелект, енергія, наснага, сила
Лідерство в системі управління та психологічного впливу
Проблемні сфери й технології лідерства у менеджменті
Метафоричні моделі лідерства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (60%, контрольні заходи, екзамен): тестування (15%), теоретичні питання (15%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен(100%);
виконання практичних завдань (45%);
підсумкове контрольне тестування (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кові С. Лідерство, засноване на принципах : [пер. с англ.] 2021 URL: https://bestknigi.com.ua/ua/p1222524720-kniga-liderstvo-osnovannoe.html
2. Нестуля О.О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера : навч. Посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля,В.В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
3. Вербовська Л. С., Боднар Г.Ф., Микитюк Н.Є. Технології лідерства в організації. Конспект лекцій – ІВАНО-ФРАНКІВСЬК: Видавництво «ІФНТУНГ». 80 cт., 2021 р.
4. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств: монографія / Й.С. Ситник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с
5. Плецан Х. В. Технології лідерства та успішності в сфері туризму: навчально-методичний комплекс / Х. В. Плецан. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 56 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технології лідерства в організації (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Сватюк Оксана, к.е.н., доцент
Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Теорії лідерства в економіці
Зміст, класифікація, різновиди лідерства
Стилі управління керівника і функції лідера в організації
Взаємозв’язок характеристик лідерів та керівників
Лідерські якості особистості: інтелект, енергія, наснага, сила
Лідерство в системі управління та психологічного впливу
Проблемні сфери й технології лідерства у менеджменті
Метафоричні моделі лідерства.
Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
Спеціальні (фахові) компетентності: СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
Фахові компетентності професійного спрямування «Економіка праці та управління персоналом» ФКС 2.1. Здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
Організаційне лідерство як розвиток та успіх
Формування ступенів професіоналізму лідера
Вплив цифровізації на лідерство та інформаційні зміни економіки
Значущість принципів та морального лідерства
Лідерство як механізм динамічного забезпечення конкурентоспроможності організації
Моделювання дій та розвитку лідерських здібностей
Результати навчання: ПРН6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності
ПРН 12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПРН 14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
ПРН 15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні
ПРН 22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами та у невизначених умовах.
ПРН 2.1. Демонструвати здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
ПРН 2.4. Демонструвати здатність ефективно використовувати результати інтелектуалізації економіки та забезпечувати кваліфіковане управління інтелектуально-знаннєвими активами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи менеджменту, Управління персоналом, Корпоративна культура, Економіка праці, Менеджмент організацій.
Корреквізити: Управління конфліктами, Управління талантами, HR-брендинг, Управління знаннями.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Технологія лідерства в організації» має на меті формування компетенцій у сфері управлінського лідерства в умовах хаотичного і непередбачуваного середовища, що вимагає використання сучасних підходів.
Суть управління полягає у використанні фізичних і інтелектуальних здібностей інших людей для досягнення своєї власної мети. Уміння використовувати такі здібності характеризує керівника, як лідера будь-якого колективу
Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та принципів лідерства, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні характеристики лідерства як компетенції керівників в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, ведення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами, у галузі державного управління і державних службовці та усіх зацікавлених осіб у питаннях громадського лідерства.
Опис: Вступ до лідерства:
Ознайомлення з основними термінами, поняттями та моделями лідерства.
Вивчення різних підходів до визначення лідерства та його ролі в організаціях.
Теорії лідерства:
Розгляд різних теоретичних підходів до лідерства, включаючи трансформаційне, ситуаційне, транзакційне лідерство та інші.
Аналіз прикладів успішного впровадження теорій лідерства в реальних організаціях.
Лідерські навички та компетенції:
Розвиток особистісних навичок, які є важливими для успішного лідерства, таких як комунікація, управління конфліктами, мотивація, прийняття рішень та управління змінами.
Вивчення стратегій і практик, спрямованих на розвиток і поліпшення лідерських навичок.
Лідерство та організаційна культура:
Дослідження впливу лідерства на створення та формування організаційної культури.
Розгляд основних чинників, що впливають на створення мотивуючого та інклюзивного середовища в організації.
Управління людськими ресурсами та лідерство:
Роль лідера у наймі, розвитку та утриманні талантів в організації.
Вивчення стратегій мотивації персоналу, ефективного управління відносинами зі співробітниками та збереженням талантів.
Інновації та технології у лідерстві:
Використання сучасних технологій, таких як штучний інтелект, аналітика даних, електронна комунікація, для покращення лідерської діяльності.
Аналіз прикладів успішного впровадження технологій у лідерські процеси.
Етика та відповідальне лідерство:
Розгляд етичних проблем, що виникають у лідерській діяльності.
Вивчення практик відповідального лідерства та їх впливу на організацію та суспільство.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (60%, контрольні заходи, екзамен): тестування (15%), теоретичні питання (15%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен(100%);
виконання практичних завдань (45%);
підсумкове контрольне тестування (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кові С. Лідерство, засноване на принципах : [пер. с англ.] 2021 URL: https://bestknigi.com.ua/ua/p1222524720-kniga-liderstvo-osnovannoe.html
2. Нестуля О.О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера : навч. Посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля,В.В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
3. Вербовська Л. С., Боднар Г.Ф., Микитюк Н.Є. Технології лідерства в організації. Конспект лекцій – ІВАНО-ФРАНКІВСЬК: Видавництво «ІФНТУНГ». 80 cт., 2021 р.
4. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств: монографія / Й.С. Ситник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с
5. Плецан Х. В. Технології лідерства та успішності в сфері туризму: навчально-методичний комплекс / Х. В. Плецан. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 56 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).