Бізнес-планування та формування бізнес-моделі

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.044
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Панченко Анна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи знань про бізнес-модель підприємств та комплексу умінь і навичок використання новітніх методів дослідження і управління бізнес-моделлю підприємства.
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо трансформації бізнесу.
Результати навчання: Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. Ідентифікувати та оцінювати ключові параметри трансформації бізнесу, розробляти й обґрунтовувати рішення щодо вибору оптимального способу перетворення підприємства на засадах використання методів та інструментів економічного управління. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Економіка підприємства Організація виробництва Супутні і наступні дисципліни: Управління витратами Стратегія підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади формування бізнес-моделей підприємств. Класифікація бізнес-моделей підприємств. Технологія формування бізнес-моделі підприємства. Ключові компетенції в системі бізнес-процесів підприємства. Вплив інтересів споживачів та стратегічних ресурсів на формування бізнес-моделі підприємств. Управління життєвим циклом бізнес-моделі підприємства. Оцінка бізнес-моделі підприємства. Діагностика зовнішнього середовища у процесі формування бізнес-моделі підприємства. Інноваційні бізнес-моделі підприємств. Бізнес-моделі електронної комерції. Формування та розвиток бізнес-моделей вітчизняних та світових компаній.
Опис: Теоретичні засади формування бізнес-моделей підприємств. Класифікація бізнес-моделей підприємств. Технологія формування бізнес-моделі підприємства. Ключові компетенції в системі бізнес-процесів підприємства. Вплив інтересів споживачів та стратегічних ресурсів на формування бізнес-моделі підприємств. Управління життєвим циклом бізнес-моделі підприємства. Оцінка бізнес-моделі підприємства. Діагностика зовнішнього середовища у процесі формування бізнес-моделі підприємства. Інноваційні бізнес-моделі підприємств. Бізнес-моделі електронної комерції. Формування та розвиток бізнес-моделей вітчизняних та світових компаній.
Методи та критерії оцінювання: Контрольна розрахункова робота – 20 Наукове завдання (індивідуальне завдання) - 20 Презентація бізнес-моделі (групою до 3 –х осіб) - 10 Тестові завдання у ВНС – 5 Поточні практичні завдання - 5 Підсумкова контрольна робота – 40 з яких 10 усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: Методами діагностики знань є методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю. У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їх активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях, перевірка самостійності виконання лабораторних робіт, усне опитування на предмет засвоєння матеріалу, перевірка виконаних практичних завдань та контрольної роботи, перевірка контрольних робіт, обговорення та перевірка представленого наукового дослідження. У процесі семестрового контролю методами діагностики знань є перевірка письмових завдань та усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Контрольна розрахункова робота – 20 Наукове завдання (індивідуальне завдання) - 20 Презентація бізнес-моделі (групою до 3 –х осіб) - 10 Тестові завдання у ВНС – 5 Поточні практичні завдання - 5 Підсумкова контрольна робота – 40 з яких 10 усна компонента
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).