Основи охорони праці та безпека життєдіяльності

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент Вахула Орест Миронович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1
Завдання: 1
Результати навчання: 1.Знати законодавчу та нормативну базу України з питань охорони праці. 2.Знати про відповідальність посадових осіб і працівників за порушення законодавства про охорону праці. 3.Знати систему державного управління охороною праці в Україні. 4.Знати законодавчу базу в галузі пожежної безпеки. 5. Вміти планувати заходи захисту населення під час аварії на АЕС. 6.Вміти планувати заходи захисту населення від небезпечних хімічних речовин. 7.Вміти правильно проводити першу домедичну допомогу в урятуванні життя і здоров’я потерпілого.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Математика для економістів(вища математика)ч.1 Математика для економістів(теорія ймовірностей і математична статистика)ч.2 Статистика
Короткий зміст навчальної програми: Правові та організаційні основи охорони праці. Державне управління охорони праці та організація охорони праці на виробництві. Гігієна праці та виробнича санітарія в галузі. Електробезпека. Категорії і поняття в безпеці життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек. Природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки. Техногенні небезпеки та їх наслідки. Характеристика надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Пожежна безпека. Хімічна безпека. Радіаційна безпека.Оцінка радіаційного стану після аварій на АЕС. Планування заходів захисту населення.
Опис: 1
Методи та критерії оцінювання: Практичні та лабораторні заняття проводяться у складі навчальних груп. Для оцінювання знань студентів використовуються поточний та підсумковий контролі. Поточний контроль: Виконання обов’язкових лабораторних робіт та їх захист у вигляді тестових завдань. Виконання розрахунково-графічної роботи. Підсумковий контроль: Залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.А. Нагурський, О.М. Вахула, О.І. Козій, М.П. Петрук, Н.М. Параняк / Природні та техногенні загрози, оцінювання небезпек // Навчальний посібник. – Львів: Видавництво, «Растр-7», 2020. – 174 с. 2. Гогіташвілі Г.Г., Лапін В.М., Яцюк Р.А., Сторожук В.М., Мельников О.В. Основи охорони праці: Підручник. – К., Знання. – 2016. – 311 с. 3. Батлук В.А., Кулик В.М., Яцюк Р.А. Охорона праці: навч. посібник. – Львів: – Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 388 с. 4. Яремко З.М., Тимощук С.В., Третяк О.І. та ін. Охорона праці: навч. посібник. – Львів: Видав. центр ЛНУ ім. І.Франка, 2010. – 374 с. 5. Гогіташвілі Г.Г., Лапін В.М. Основи охорони праці. – К.: Знання, 2008. – 302 с. 6. Петрук М.П., Гіщак Х.Я., Гончарук В.Є., Васійчук В.О., та ін. Безпека життєдіяльності: Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей і форм навчання – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. – 226 с. 7. Медицина надзвичайних ситуацій: Підручник / Б.Д. Халмурадов, П.Б. Волянський. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 208 с. 8. Домедична допомога при виробничих травмах і нещасних випадках / І.В. Мельник, А.В. Порохницький, Є.Є. Павловський, Г.А. Бабаджанян. – К.: ВД «МЕДІА-ПРО», 2016. – 104 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).