Фінанси у бізнесі

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Селюченко Надія Євстахіївна, к.е.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання здобувачами освіти базових знань та практичних навичок у сфері фінансів та фінансової діяльності суб'єктів підприємництва.
Завдання: загальні компетентності: ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
Результати навчання: ПРН 4. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем. ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН 7. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки. ПРН 21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПРН 1.2. Показувати вміння правильно вибирати і застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Бухгалтерський облік Економіка підприємства Міжнародна економіка Кореквізити: Національна економіка Фінанси, гроші і кредит
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на отримання здобувачами освіти базових знань у сфері фінансової діяльності суб'єктів підприємництва різних розмірів та організаційно-правових форм, зокрема щодо: форм, критеріїв та правил фінансування; особливостей формування власного та позикового капіталу; розроблення дивідендної політики; організування грошових розрахунків суб’єктів підприємництва; фінансових аспектів реорганізації суб’єктів підприємництва; фінансової діяльності суб’єктів підприємництва у сфері зовнішньоекономічних відносин; особливостей функціонування системи фінансового контролінгу; фінансового планування (бюджетування). Дисципліна передбачає набуття здобувачами практичних навичок обчислення, оцінювання та аналізування фінансових показників суб’єктів підприємництва, обґрунтування обсягів та джерел фінансування їхньої господарської діяльності, розроблення дивідендної політики, формування фінансових планів (бюджетів) суб’єктів підприємництва.
Опис: Теоретичні та організаційні основи фінансової діяльності суб’єктів підприємництва. Особливості фінансової діяльності суб’єктів підприємництва різних організаційно-правових форм. Формування власного капіталу суб’єкта підприємництва. Внутрішні джерела фінансування підприємства. Дивідендна політика підприємства. Фінансування суб’єктів підприємництва за рахунок позикового капіталу. Грошові розрахунки суб’єктів підприємництва. Фінансові аспекти реорганізації підприємств. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва у сфері зовнішньоекономічних відносин. Фінансовий контролінг на підприємстві. Фінансове планування діяльності суб’єктів підприємництва.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання: - оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних теоретико-прикладних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо; - оцінювання тестових завдань у ВНС. 2.Екзаменаційий контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): практичні заняття - 8%; тестові завдання - 22%; Підсумковий контроль - екзамен (70%): письмова компонента (55%); усна компонента (15%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Квасницька Р. С. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: навч. посібник. Львів: Магнолія 2006, 2018. 631с. URL: https://lubbook.org/book_558.html 2. Селюченко Н.Є. Фінанси у бізнесі: навчальний посібник / Н. Є. Селюченко; за заг. ред. В. В. Козика. Львів: «Новий Світ – 2000», 2023. 158 с. (Серія «Економіка бізнесу: доступно про основне»). URL: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61381 3. Селюченко Н.Є. Практикум з фінансової діяльності суб’єктів підприємництва. International Book Market Service Ltd «Globe Edit», 2023. 130 с. 4. Фінанси підприємств: навчальний посібник / [Ситник Н.С., Смолінська С.Д., Ясіновська І.Ф.]; за заг. ред. Н. С. Ситник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 402 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Фінанси у бізнесі (курсова робота)

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Селюченко Надія Євстахіївна, к.е.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання здобувачами освіти базових знань та практичних навичок у сфері фінансів та фінансової діяльності суб'єктів підприємництва.
Завдання: загальні компетентності: ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
Результати навчання: ПРН 4. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем. ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН 7. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки. ПРН 21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПРН 1.2. Показувати вміння правильно вибирати і застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Бухгалтерський облік Економіка підприємства Міжнародна економіка Кореквізити: Національна економіка Фінанси, гроші і кредит
Короткий зміст навчальної програми: Набуття здобувачами практичних навичок обчислення, оцінювання та аналізування фінансових показників суб’єктів підприємництва.
Опис: Розділ 1 «Характеристика фінансово-економічної діяльності суб’єкта підприємництва» поділяють на 2 підрозділи: 1.1. Загальна характеристика діяльності суб’єкта підприємництва. 1.2. Характеристика фінансової діяльності суб’єкта підприємництва. Розділ 2 «Оцінювання ефективності фінансової політики суб’єкта підприємництва» має складатися з 4-х підрозділів: 2.1.Аналіз складу, структури, динаміки активів та капіталу підприємства. 2.2.Аналіз ліквідності та платоспроможності підприємства. 2.3.Оцінювання та аналіз фінансової стійкості підприємства. 2.4.Аналіз фінансових результатів діяльності та самофінансування підприємства.
Методи та критерії оцінювання: 1.Оцінювання виконання курсової роботи. 2.Оцінювання усного захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Вступ - 4% Розділ 1 - 20% Розділ 2 - 40% Висновки - 6%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Квасницька Р. С. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: навч. посібник. Львів: Магнолія 2006, 2018. 631с. URL: https://lubbook.org/book_558.html 2. Селюченко Н.Є. Фінанси у бізнесі: навчальний посібник / Н. Є. Селюченко; за заг. ред. В. В. Козика. Львів: «Новий Світ – 2000», 2023. 158 с. (Серія «Економіка бізнесу: доступно про основне»). URL: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61381 3. Селюченко Н.Є. Практикум з фінансової діяльності суб’єктів підприємництва. International Book Market Service Ltd «Globe Edit», 2023. 130 с. 4. Фінанси підприємств: навчальний посібник / [Ситник Н. С., Смолінська С.Д., Ясіновська І.Ф.]; за заг. ред. Н. С. Ситник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 402 с. 5. Офіційний портал Верховної Ради України. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/. 6. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності». URL: https://zakon.help/article/nacionalne-polozhennya-standart-buhgalterskogo. 7. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua/. 8. Єдиний інформаційний масив даних про емітентів цінних паперів. URL: www/smida/gov/ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).