Статистика праці
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.067
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Склярук Т.В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту персоналу і адміністрування
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Володіти основними поняттями, засадами та критеріями аналізу та оцінки сучасних соціально-економічних систем.
2. Уміння оцінювати потенційні можливості та загрози зовнішнього середовища для розвитку соціально-економічних систем.
3. Здатність визначати найбільш привабливі зони стратегічних інтересів та господарювання.
4. Вміння формувати комплекси антикризових заходів на підставі оцінки потенційних можливостей.
5. Здатність розробляти стратегії розвитку системи як загалом, так і окремих її складових.
6. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
7. Оцінювати можливі ризики соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
ЗК3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
фахові компетентності:
ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
ФК5.Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку.
ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
ФК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.
ФКС 1.1. Здатність розробляти й обґрунтовувати рішення щодо управління конкурентоспроможністю підприємства.
ФКС 1.2. Здатність розробляти та обґрунтовувати рішення щодо інноваційного розвитку бізнесу.
ФКС 2.1. Здатність використовувати інструменти стратегічного управління розвитком підприємством.
ФКС 2.2. Здатність обґрунтовувати напрями інноваційного розвитку підприємства.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН5. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
ПРН9. Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень.
ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів.
ПРН14. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
ПРНС.1.1. Оцінювати рівень конкурентоспроможності підприємства, ідентифікувати його конкурентні переваги, розробляти й обґрунтовувати програми підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства.
ПРНС.1.2. Оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал підприємства, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку підприємства
ПРНС 2.1. Обирати та застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегічних управлінських рішень на підприємстві.
ПРНС 2.2. Оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал підприємства, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку підприємства.
Комунікація (КОМ):
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка праці і соціально-трудові відносини
Організація праці
Методологія і організація наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади статистики праці; статистичне спостереження; формування агрегованої системи показників статистики праці; рекомендовані системи показників статистики праці; вимоги, що ставляться до показників статистики праці; статистика трудових ресурсів; основні показники статистики трудових ресурсів; статистика чисельності, складу та руху робочої сили; оцінка забезпеченості підприємств робочою силою; статистика робочого часу; показники використання робочого часу; показники змінності, безперервності, інтегральний показник завантаження робочих місць; статистичні методи виявлення резервів поліпшення використання робочої сили; статистика робочого місця; статистика продуктивності праці; вимірювання рівня продуктивності праці; аналіз динаміки продуктивності праці; статистика оплати праці; склад витрат на робочу силу.
Опис: Предмет, метод і завдання статистики праці. Основні положення формування агрегованої системи показників статистики праці. Статистика трудових ресурсів. Статистика чисельності, складу та руху робочої сили. Статистика робочого часу. Статистика робочого місця. Статистика продуктивності праці. Статистика оплати праці. Система показників статистики праці в сільському господарстві.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (захист курсового проекту – 100%):
- теоретичне завдання (20%),
- аналітично-прикладні, діагностичні та проектувальні завдання (60%),
- усне опитування (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (захист курсового проекту – 100%):
- теоретичне завдання (20%),
- аналітично-прикладні, діагностичні та проектувальні завдання (60%),
- усне опитування (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Матковский С.О., Гальків Л.І., Гринькевич О.С., Сорочак О.З. Статистика: навчальний посібник. – Львів: «Новий світ – 2000», 2016. – 430 с.; 2. Лугінін О.Є., Фомішин С.В. Статистика національної та міжнародної економіки: нвчальний посібник. – Львів: «Новий світ – 2000», 2017. – 471 с.; 3. Фещур Р.В., Кічор В.П., Барвінський А.Ф., Тимощук М.Р. Статистика: навчальний посібник / За наук. Ред.. Р.В. Фещур. – 4-є вид., оновлене і доповнене. – Львів: «Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. – 256 с.; 4. Бараник З. П. Статистика праці: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 246 с.; 5. Бараник З. П. Статистика ринку праці: Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2005. — 167 с.; 6. Богиня Д. П., Гришнова О. А. Основи економіки праці. — К.: Знання-Прес, 2000; 7. Головко М. П., Пастухов В. П. Зайнятість населення України: соціально-економічні, правові та історичні аспекти. — К.: Академія праці і соціальних відносин Федерації профспілок України, 1998; 8. Грін, Вільям Г. Економетричний аналіз / Пер. з англ. А. Олійник, Р. Ткачук.; Наук. Ред. Пер. О. Комашко; Передм. О.І. Черняка, О.В. Комашка. – К.: Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2005. – 1197 с.; 9. Економічна статистика: навчальний посібник. / За наук. Ред.. д-ра екон. наук Р.М. Моторина. – К.: КНЕУ, 2005. – 362 с.; 10. Верига Ю.А., Левченко З.М., Ватуля І.Д. Звітність підприємств. Навч. Посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 776 с.; 11. Здрок В.В., Лагоцький Т.Я. Економетрія: Підручник. – К.: Знання, 2010. – 541 с.; 12. Захожай В. Б., Попов І. І., Коваленко О. В. Практикум з основ статистики. — К.: МАУП, 2001.13.Податковий кодекс України. Документ 2755-VI, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.08.2021, підстава - 1600-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text 14. Держстат України, 1998-2021 http://www.ukrstat.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).