Економічний аналіз
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності(ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
Фахові компетентності професійного спрямування(ФКС):
ФКС 1.1. Здатність оцінювати потенціал підприємства, обгрунтовувати стратегію його розвитку та формувати бізнес-модель.
ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
ФКС 1.3. Здатність розробляти інвестиційні проекти та обґрунтовувати управлінські рішення у сфері інноваційно-інвестиційної діяльності підприємства.
ФКС 1.4. Здатність впливати на ефективність господарської діяльності підприємства на засадах використання методів планування, організування, мотивування, господарського обліку, контролювання і регулювання.
Результати навчання: Знати:
• теоретичних основ комплексного оцінювання діяльності підприємств
• методи дослідження економічних процесів
• виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів
Вміти:
• застосовувати методи економічного аналізу
• оцінювати роботу підприємств
• визначати доцільність використання ресурсів
• здійснювати пошук і обчислювання резервів підвищення ефективності виробництва
• розв’язуватия економічні проблеми і формувати на цій основі ефективні управлінські рішення та пропозиції
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансове середовище та фінансова діяльність суб’єктів підприємництва Обгрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків
Інформаційні системи і технології на підприємстві Планування і контроль діяльності економічних суб’єктів
Короткий зміст навчальної програми: Економічний аналіз озброює фахівця методичними підходами до оцінки результативності господарської діяльності. У підсумку, на базі результатів аналізу розробляються рекомендації з удосконалення господарського механізму функціонування підприємства, підвищення ефективності використання складових його ресурсного потенціалу.
Опис: 1. Предмет та завдання економічного аналізу. Метод та методика економічного аналізу
2. Факторний аналіз.
3. Методика вивчення та підрахування господарських резервів. Аналіз обсягу, асортименту та структури продукції. Аналіз якості продукції та ритмічності виробництва.
4. Аналіз обсягу реалізації продукції. Аналіз використання основних фондів.
5. Аналіз забезпеченості підприємства матеріальними ресурсами й ефективності їх використання. Аналіз забезпеченості трудовими ресурсами та їх соціальної захищеності. Аналіз використання робочого часу.
6. Аналіз ФОП Аналіз продуктивності праці. Аналіз витрат діяльності та операційних витрат: завдання, об’єкти, джерела. Аналіз загальної суми витрат
7. Аналіз собівартості окремих видів продукції. Аналіз прямих та непрямих витрат. Аналіз резервів зниження собівартості та витрат діяльності.
8. Маржинальний аналіз. Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства. Аналіз фінансового стану підприємства.
9. Формування ефективніихуправлінських рішень та пропозицій
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Додаток А. Графічна частина
Додаток Б. Індивідуальні вихідні дані
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист виконаної курсової роботи (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект оцінюється:
за правильні розрахунки та успішний захист відмінно 100–88 балів
за незначні помилки та захист добре 87–71 бал
За виконані розрахунки без захисту чи з помилками задовільно 70 – 50 балів
За неправильно виконані розрахунки (більше 50%) та нерозуміння суті 49–26 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.Я.Загорецька, О.Ю.Ємельянов, В.М.Мельник, О.І.Гудзь. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка підприємства». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №00200. 2013.
2. Економіка підприємства: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц./ Г.О.Швиданенко, О.С.Федонін, О.Г. Мендрул та ін.; за заг. ред. Г.О.Швиданенко. - К.: КНЕУ, 2009. – 439с.
3. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2002. - 528 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економічний аналіз (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доц. Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності(ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
Фахові компетентності професійного спрямування(ФКС):
ФКС 1.1. Здатність оцінювати потенціал підприємства, обгрунтовувати стратегію його розвитку та формувати бізнес-модель.
ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства.
ФКС 1.3. Здатність розробляти інвестиційні проекти та обґрунтовувати управлінські рішення у сфері інноваційно-інвестиційної діяльності підприємства.
ФКС 1.4. Здатність впливати на ефективність господарської діяльності підприємства на засадах використання методів планування, організування, мотивування, господарського обліку, контролювання і регулювання.
Результати навчання: Знати:
• теоретичних основ комплексного оцінювання діяльності підприємств
• методи дослідження економічних процесів
• виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів
Вміти:
• застосовувати методи економічного аналізу
• оцінювати роботу підприємств
• визначати доцільність використання ресурсів
• здійснювати пошук і обчислювання резервів підвищення ефективності виробництва
• розв’язуватия економічні проблеми і формувати на цій основі ефективні управлінські рішення та пропозиції
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансове середовище та фінансова діяльність суб’єктів підприємництва Обгрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків
Інформаційні системи і технології на підприємстві Планування і контроль діяльності економічних суб’єктів
Короткий зміст навчальної програми: Економічний аналіз озброює фахівця методичними підходами до оцінки результативності господарської діяльності. У підсумку, на базі результатів аналізу розробляються рекомендації з удосконалення господарського механізму функціонування підприємства, підвищення ефективності використання складових його ресурсного потенціалу.
Опис: 1. Предмет та завдання економічного аналізу. Метод та методика економічного аналізу
2. Факторний аналіз.
3. Методика вивчення та підрахування господарських резервів. Аналіз обсягу, асортименту та структури продукції. Аналіз якості продукції та ритмічності виробництва.
4. Аналіз обсягу реалізації продукції. Аналіз використання основних фондів.
5. Аналіз забезпеченості підприємства матеріальними ресурсами й ефективності їх використання. Аналіз забезпеченості трудовими ресурсами та їх соціальної захищеності. Аналіз використання робочого часу.
6. Аналіз ФОП Аналіз продуктивності праці. Аналіз витрат діяльності та операційних витрат: завдання, об’єкти, джерела. Аналіз загальної суми витрат
7. Аналіз собівартості окремих видів продукції. Аналіз прямих та непрямих витрат. Аналіз резервів зниження собівартості та витрат діяльності.
8. Маржинальний аналіз. Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства. Аналіз фінансового стану підприємства.
9. Формування ефективніихуправлінських рішень та пропозицій
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Додаток А. Графічна частина
Додаток Б. Індивідуальні вихідні дані
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист виконаної курсової роботи (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект оцінюється:
за правильні розрахунки та успішний захист відмінно 100–88 балів
за незначні помилки та захист добре 87–71 бал
За виконані розрахунки без захисту чи з помилками задовільно 70 – 50 балів
За неправильно виконані розрахунки (більше 50%) та нерозуміння суті 49–26 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.Я.Загорецька, О.Ю.Ємельянов, В.М.Мельник, О.І.Гудзь. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка підприємства». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №00200. 2013.
2. Економіка підприємства: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц./ Г.О.Швиданенко, О.С.Федонін, О.Г. Мендрул та ін.; за заг. ред. Г.О.Швиданенко. - К.: КНЕУ, 2009. – 439с.
3. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2002. - 528 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).