Мотивування персоналу

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.076
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – розширити і поглибити знання студентів з основ теорії і практики мотиваційного менеджменту; сформувати уміння і навички майбутніх менеджерів в розробленні систем, положень мотивації різних категорій працівників і колективів у практиці управління персоналом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальних: ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство, та у розвитку суспільства, техніки та технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК15.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) фахових: ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо ФК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності фахових компетентностей професійного спрямування: ФКС6.1.Здатність організовувати систему управління персоналом організації на засадах інтелектуалізації, соціалізації та гуманізації менеджменту ФКС6.2. Уміння реалізовувати процес управління персоналом організацій (підприємств, установ) різних форм власності на засадах ціннісних орієнтацій таких організацій та особистості із застосуванням інноваційних персонал-технологій
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН10 мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації ПРН22 здатність продемонструвати поглиблені знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу ПРН28 уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління персоналом
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Мотивація персоналу» розроблена на основі освітньо-професійної програми «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» Кваліфікація: Бакалавр з менеджменту за спеціалізацією менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності) затвердженої Вченою радою Університету (протокол № 50 від «20» грудня 2018 р.). Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів мотивування персоналу, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні мотиваційні теорії та сучасні мотиваційні механізми в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з менеджменту, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Сучасна теорія і практика мотивації персоналу. Види та методи мотивації, нематеріалістична мотивація. Оцінка персоналу як складова мотиваційного процесу. Кваліметричні методи оцінювання персоналу. Корпоративна культура та мотивація персоналу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування, презентація Power Point. Підсумковий контроль: тести, розрахункові задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 40 Екзаменаційний контроль 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Захарчин Г.М. Корпоративна культура: навч. посібник / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – 342с. 2. Захарчин Г.М. Управління персоналом: навч. посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. – Львів: НУЛП. – 2013. – 260с. 3. Лук’янченко Н.Д. Мотивація персоналу: навч. посібник / Н.Д. Лук’янченко, Л.Л. Бунтовська – Донецьк, ДонНУ, 2004. – 302с. 4. Менеджмент персоналу : навч. посіб. / Данюк В.М., Петюх В.М., Цимбалюк С.О. та ін. – К.: КНЕУ, 2004. –398с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Мотивування персоналу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.078
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – розширити і поглибити знання студентів з основ теорії і практики мотиваційного менеджменту; сформувати уміння і навички майбутніх менеджерів в розробленні систем, положень мотивації різних категорій працівників і колективів у практиці управління персоналом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальних: ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство, та у розвитку суспільства, техніки та технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК15.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) фахових: ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо ФК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності фахових компетентностей професійного спрямування: ФКС6.1.Здатність організовувати систему управління персоналом організації на засадах інтелектуалізації, соціалізації та гуманізації менеджменту ФКС6.2. Уміння реалізовувати процес управління персоналом організацій (підприємств, установ) різних форм власності на засадах ціннісних орієнтацій таких організацій та особистості із застосуванням інноваційних персонал-технологій
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН10 мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації ПРН22 здатність продемонструвати поглиблені знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу ПРН28 уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління персоналом
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Мотивація персоналу» розроблена на основі освітньо-професійної програми «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» Кваліфікація: Бакалавр з менеджменту за спеціалізацією менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності) затвердженої Вченою радою Університету (протокол № 50 від «20» грудня 2018 р.). Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів мотивування персоналу, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні мотиваційні теорії та сучасні мотиваційні механізми в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з менеджменту, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Сучасна теорія і практика мотивації персоналу. Види та методи мотивації, нематеріалістична мотивація. Оцінка персоналу як складова мотиваційного процесу. Кваліметричні методи оцінювання персоналу. Корпоративна культура та мотивація персоналу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування, презентація Power Point. Підсумковий контроль: тести, розрахункові задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 40 Екзаменаційний контроль 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Захарчин Г.М. Корпоративна культура: навч. посібник / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – 342с. 2. Захарчин Г.М. Управління персоналом: навч. посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. – Львів: НУЛП. – 2013. – 260с. 3. Лук’янченко Н.Д. Мотивація персоналу: навч. посібник / Н.Д. Лук’янченко, Л.Л. Бунтовська – Донецьк, ДонНУ, 2004. – 302с. 4. Менеджмент персоналу : навч. посіб. / Данюк В.М., Петюх В.М., Цимбалюк С.О. та ін. – К.: КНЕУ, 2004. –398с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).