Мікроекономіка
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.014
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Пушак Г.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
фахові компетентності:
- здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях;
- здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
Результати навчання: ПРН3 Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки
ПРН4 Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем
ПРН7 Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки
ПРН21 Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів
КОМ1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ1 Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ2 Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: макроекономіка
Кореквізити: економіка підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Мікроекономіка, як складова економічної теорії, вивчає поведінку та механізм прийняття господарських рішень окремими економічними суб'єктами ринкових відносин, які прагнуть досягти власної мети за наявних обмежених ресурсів з можливістю їх альтернативного використання. Мікроекономіка досліджує поведінку споживача і виробника та її оптимізацію, ринковий попит та пропозицію, їх еластичність, ціноутворення у різних типах ринкових структур та на ринках ресурсів, часткову та загальну рівновагу товарних ринків тощо.
Розуміння сутності мікроекономіки необхідне для прийняття сучасних управлінських рішень суб'єктами господарювання, розроблення їх соціальної політики, розуміння функціонування сучасних ринкових відносин.
Знання основних тенденцій розвитку економічних процесів на мікрорівні дасть можливість учасникам ринку ефективно їх використовувати в різних господарських ситуаціях.
Опис: Предмет і метод мікроекономіки. Основи попиту і пропозиції. Поведінка споживача і теорія граничної корисності. Моделювання поведінки споживача на ринку товарів. Ринковий попит. Теорія виробництва. Витрати виробництва. Максимізація прибутку та конкуруюча пропозиція. Економіка ринку досконалої конкуренції. Влада над ринком: монополія та монопсонолія. Теорія олігополії. Ринок монополістичної конкуренції. Ринки ресурсів. Капіталовкладення, час і ринки капіталу. Загальна рівновага та економічна ефективність.
Методи та критерії оцінювання: Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю:
- тестування знань із тем лекційного курсу;
- усне опитування;
- виступи на практичних заняттях (реферати, доповіді, дискусії);
- розв'язання ситуаційних завдань, задач;
- написання поточних контрольних робіт;
- виконання лабораторних робіт;
- виконання розрахунково-графічної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%), екзаменаційний контроль (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Поплавська Ж.В. Мікроекономіка. Теорія і практика української економіки: Навч. посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Поплавська Ж.В., Криса О.Й; - К.: Алерта, 2016. – 284 с.
2. Мікроекономіка [Текст] : Навчальний посібник. Частина 1 / [уклад.: Н.М. Нілова, Т.О. Семененко, Т.І. Гончарук, Д.В. Олексіч]; Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України" м. Суми, 2014. – 170 с.
3. Мікроекономіка : Підручник / [А.П. Наливайко, Л.А. Азьмук, П.Г. Банщиков та ін.] ; за наук. ред. А.П. Наливайка. – К.: КНЕУ, 2011. – 446 с.
4. Скорик Г.І., Пушак Г.І. Мікроекономіка: словкин термінів з графіками та формулами. Львів, 2022. 96 с.
5. Ватаманюк О. Мікроекономіка. – Львів: Інтелект-Захід, 2014. – 378 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).