Математика для економістів, частина 1
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Бродяк Оксана Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у
студентів компетентностей:
Інтегральних:
? здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під
час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що
передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та
характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальних:
? визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків;
? здатність працювати у міжнародному контексті;
Фахових :
? здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати
господарської діяльності ринкових суб’єктів;
? уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при
розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу
ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового серидовища при прийнятті управлінських рішень.
ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обгрунтовані маркетингові рішення.
ПРН 15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості.
ПРНС 4.1. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей,
проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної
діяльності.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем
автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика, математика для економістів, ч.2 (теорія ймовірностей та математична статистика), аналіз господарської діяльності, інформатика, економіко-математичні методи і моделі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Математика для економістів, ч.1» є складовими освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти «бакалавр» галузі знань 07 Управління та адміністрування зі спеціальності 075 Маркетинг за освітньою програмою «Маркетинг». Дана дисципліна є обов’язковою. Викладається в 1-му семестрі 1-го курсу в обсязі – 180 год. (6 кредитів ECTS) зокрема: лекції – 45 год., практичні заняття –45 год., самостійна робота – 90 год. У курсі передбачено 2 розрахунково-графічні роботи. Завершується дисципліна – іспитом у першому семестрі.
Навчальна дисципліна “Математика для економістів, ч.1.” складається з розділів “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” та “Математичний аналіз”.
У розділі “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” розглядаються наступні теми: “Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь”, “Елементи векторної алгебри”, “Основні задачі аналітичної геометрії на площині та в просторі”.
Розділ “Математичний аналіз” складається з тем: “Функції однієї змінної”, “Функції багатьох змінних”, “Первісна та ”Подвійний інтеграл”. “Ряди”. “Диференціальні рівняння”
Опис: Навчальна дисципліна “Математика для економістів.ч.1.(вища математика)” складається з розділів “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” та “Математичний аналіз”.
У розділі “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” розглядаються наступні теми: “Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь”, “Елементи векторної алгебри”, “Основні задачі аналітичної геометрії на площині та в просторі”.
Розділ “Математичний аналіз” складається з тем: “Функції однієї змінної”, “Функції багатьох змінних”, “Первісна та невизначений інтеграл”, ”Подвійний інтеграл”. “Ряди”. “Диференціальні рівняння”
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт у віртуальному навчальному середовищі, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів;
Екзаменаційний контроль - 70 балів;
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. Тріщ Б.М. Математика для економістів, Львів, Вид-во ЛНУ, 2011.
2. Рудавський Ю.К. та ін. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. Львів, ДУ “ЛП”,1999.
3. Понеділок Г.В. та інші. Лінійна алгебра та аналітична геометрія Львів, 2003.
4. Коваленко І.П. Вища математика, Київ, ”Слово” , 2011.
5. Рудавський Ю.К. та ін. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії. ЛьвівДУ “ЛП”, 1999.
6. Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част. 1, Львів, НУ “ЛП”, 2001.
7. Рудавський Ю.К., Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част.2, Львів, НУ “ЛП”, 2004.
Допоміжна
1. Дрогомирецька Х.Т., Каленюк П.І., Клапчук М.І.,Понеділок Г.В. Математичний аналіз функції однієї змінної. . Львів, Вид-во НУ “ЛП”, 2016, 576с.
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5007
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).