Товарознавство
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: ст. викл. Донець Дмитро Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність працювати в команді.
- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
- здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності;
- здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності;
- уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків.
Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації.
Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.
Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Використовувати загальні принципи та закономірності інтегрованого управління логістичними потоками, розробляти пропозиції щодо формування та удосконалення логістичних систем, здійснювати оцінку економічної ефективності взаємодії з постачальниками на основі SRM-системи.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
“Економіка підприємства”, "Маркетинг"
Супутні:
"Маркетингові дослідження", "Логістика"
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи товарознавства.
Методологія товарознавства.
Класифікація та асортимент товарів.
Теоретичні основи формування потреб і споживання.
Основи раціонального споживання продовольчих та непродовольчих товарів.
Кодування товарів.
Якість товарів, її дослідження і оцінка
Стандартизація товарів
Інформація про
Правила маркування харчових продуктів в Україні.
Ідентифікація та фальсифікація товарів
Основи експертизи товарів.
Основи пакування та зберігання товарів.
Опис:
Теоретичні основи товарознавства.
Методологія товарознавства.
Класифікація та асортимент товарів.
Теоретичні основи формування потреб і споживання.
Кодування товарів.
Якість товарів, її дослідження і оцінка.
Стандартизація товарів
Інформація про товар.
Ідентифікація та фальсифікація товарів.
Основи експертизи товарів.
Основи пакування та зберігання товарів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100):
виконання та захист лабораторних робіт (60%);
виконання та захист практичних робіт (20%);
контрольне тестування (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (обговорення проблемних теоретичних питань; розв’язання аналітично-розрахункових завдань) – 30 балів;
- виконання і захист лабораторних завдань – 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Товарознавство» / Гринкевич С.С., Донець Д.М., Тріфонова Ю.І. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htpp: // vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=12652
2. Мельник Т.Ю. Товарознавство [електронне видання]: підручник/ Т.Ю. Мельник – Житомир ДУ «ЖП», 2020. – 364 с.
3. Бірта Г.О. Товарознавство продовольчих товарів : навч. посібник / Г.О. Бірта, Ю.Г. Бургу. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 424 с.
4. Гринкевич С.С. Економіка підприємства: теорія і практикум. Навчально-методичний посібник. Гринкевич С.С., Блонська В.І., Васильців Т.Г. та ін. / За ред. Міценко Н.Г. Львів: «Магнолія. 2006», 2008. – 688с.
5. Артюх, Т.М. Теоретичні основи товарознавства [електронний ресурс]: навчальний посібник / Т.М. Артюх, І.В. Григоренко. - К.: НУХТ, 2014. - 263с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).