Маркетингова цінова політика
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.033
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Косар Наталія Степанівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності:
Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.
Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими.
Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.
Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності.
Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.
Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.
Уміння формувати ефективний процес продажу товарів та управляти ризиками, що виникають у процесі роботи підприємства, із врахуванням головних принципів маркетингу, активного використання інструментарію мерчандайзингу та розробленої системи логістичного обслуговування споживачів.
Результати навчання: Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.
Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.
Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології.
Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків.
Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Маркетингові дослідження
Промисловий маркетинг
Фінанси, гроші та кредит
Кореквізити:
Поведінка споживача
Міжнародний маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, функції ціни та маркетингової цінової політики підприємства, особливості ціноутворення на ринках різних типів та різних етапах ЖЦТ, основні етапи визначення ціни на товар, варіанти цінової політики організації, систему цін та їх різновиди, методи, стратегії та фактори маркетингового ціноутворення, коригування ціни, особливості дослідження ринкової кон’юнктури, ціноутворення в міжнародному маркетингу, вплив інфляції на процеси ціноутворення, визначення помилки і ризику у встановленні цін, особливості державного регулювання процесів ціноутворення в Україні, ціноутворення брендів, а також формування практичних навичок щодо розрахунку різних видів цін на товари з використанням різних методів ціноутворення.
Опис: Введення в ціноутворення. Формування цінової політики. Ціна як інструмент маркетингової політики. Система цін та їх класифікація. Фактори маркетингового ціноутворення. Методичні підходи щодо ціноутворення в системі маркетингу. Маркетингові стратегії ціноутворення. Коригування ціни (цінова тактика). Особливості дослідження ринкової кон’юнктури. Ціноутворення в міжнародному маркетингу. Вплив інфляції на процеси ціноутворення. Оцінка помилки і ризику у встановленні цін. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні. Ціноутворення брендів.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
- оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті);
- оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи).
2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту.
Письмова компонента:
- завдання 1-го рівня – тести;
- завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки;
- завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розв’язування задач (30%);
- підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): (письмова компонента 55%, усна компонента 15 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дугіна С.І. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. / С.І. Дугіна. – К. : КНЕУ, 2005. – 393 с.
2. Корінєв В.Л., Корецький М.Х., Дацій О.І. Маркетингова цінова політика: навч. посібник. — К.: Центр навчальної і практичної літератури, 2019. - 200 с.
3. Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – К.: Диалектика, 2020. – 880 с.
4. Окландер М.А. Маркетингова цінова політика: навч. посіб / М.А. Окландер, О.П. Чукурна. – К.: Центр учбової літератури, 2020. - 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).