Логістика транспортування

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.05.E.098
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування знань для розв’язання складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів планування, контролю та управління транспортуванням, раціоналізації товароруху та економічної ефективності логістики, набуття навичок самостійної роботи при засвоєнні навчального матеріалу щодо новітніх методів управління транспортною діяльністю підприємств у сучасних умовах та взаємодією її з різними об’єктами при обслуговуванні глобальних і регіональних товарних ринків.
Завдання: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук; - здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність працювати у міжнародному контексті; - здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту; - здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; - уміння описувати ланцюги створення доданої цінності, застосовувати концепції ощадливості, розраховувати загальні витрати ланцюга поставок, використовувати системи управління якістю.
Результати навчання: 1. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. 3. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. 4. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. 5. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ре-сурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу. 6. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю. 7. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. 8. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах. 9. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Управління продажами - кореквізити: Управління ризиками
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань у сфері логістичного планування та управління транспортними процесами, знань про технологією руху матеріальних потоків та основні принципи логістичного управління, a також принципи та методи формування та розвитку транспортної логістичної системи, особливості та тенденції управління і оптимізації роботи транспорту як елемента логістичної системи і пов’язаних з його обслуговуванням витрат.
Опис: 1. Транспортування продукції. 2. Транспортна інфраструктура. 3. Сучасні системи доставки вантажів. 4. Транспортні витрати і тарифи. 5. Транспортний сервіс. 6. Експедиційне забезпечення перевезень. 7. Транспортна тара та упакування вантажів. Маркування вантажів та штрих-кодування. 8. Організація митного оформлення вантажів. Логістичні особливості формування і управління транспортними макросистемами.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): робота на лабораторних та практичних заняттях, усне опитування. - Підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування. Критерії оцінювання практичних занять: 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 5 балів; 2. Розв’язування задачі біля дошки - 5 балів. Загальна кількість балів за практичні заняття - 10 балів. Критерії оцінювання лабораторних робіт: загальна кількість балів за лабораторні роботи - 20 балів. Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 70 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Транспортна логістика. Підручник / За заг. ред. Л.Б. Миротина. - 2-е вид., Стереотип. - М.: Видавництво «Іспит», 2005, - 513 с. 2. Беспалов Р.С. Транспортная логистика: новейшие технологии построения эффективной системы доставки. - М.; СПб.: Вершина, 2008. – 382 с. 3. Григорак М.Ю. Логістична інфраструктура: навч. посібник / М.Ю. Григорак, Л.В. Костюченко, О.Є. Соколова. – К.: Логос, 2013. – 400 с. 4. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с. 5. Организация системы транспортно-экспедиционного обслуживания народного хазяйства / Буянов Е.В., Зайцева С.В., Табанова Е.Д., Попов О.Ю., Маркин А.В. - М.: Инфра-М, 2005. - 68 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Логістика транспортування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.05.E.100
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити студента використовувати теоретичні знання з дисципліни «Логістика транспортування» при здійсненні оптимізації транспортних процесів підприємства.
Завдання: - здатність отримати знання в практичних ситуаціях; - знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; - здатність генерувати нові ідеї (креативність); - здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту; - розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності; - здатність описувати процес транспортування; керувати транспортною маршрутизацією та розкладом; обґрунтовувати процес закупівель транспортних послуг; розраховувати ключові елементи транспортних витрат; розуміти у європейську транспортну політику, законодавство і процедури; розуміти умови перевезення небезпечних вантажів; розуміти функціональні можливості ТМС (системи управління транспортом).
Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 2. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. 3. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складською, постачальницько-збутовою та виробничою системами, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: логістика транспортування - кореквізит: логістика складування
Короткий зміст навчальної програми: Передбачаючи надання студентам знань у сфері логістичного планування та управління транспортними процесами, знань про технологію руху матеріальних потоків та основні принципи логістичного управління, а також принципи та методи формування та розвитку транспортно-логістичної системи, особливості та тенденції управління та оптимізації роботи транспорту як елементів логістичної системи і пов'язаних з його обслуговуванням витрат.
Опис: Вступ Розділ 1. Дослідження та аналіз основних проблем транспортної галузі України. Розділ 2. Підготовка вантажів до транспортування 2.1. Визначення характеристики первинної упаковки 2.2. Формування вантажної одиниці 2.3. Маркування вантажної одиниці Розділ 3. Побудова транспортної схеми і розрахунок найкоротших відстаней 3.1. Побудова транспортної схеми 3.2. Визначення обсягів перевезень 3.3. Вибір транспортного іншого Розділ 4. Визначення маршрутів руху транспортних засобів Розділ 5. Розрахунок техніко-експлуатаційних показників роботи транспорту Висновки
Методи та критерії оцінювання: - підсумковий контроль (100%, залік): здача курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект оцінюється від 0 до 100 балів (включно), в тому числі за виконання роботи максимально виставляється 70 балів, за захист – максимум 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Артем'єв С.П., Донський В.М. Розвиток та організація міжнародних автомобільних перевезень: Навчальний посібник. М.: Транспорт, 2004. 311с. 2. Григорак М.Ю., Костюченко Л.В., Соколова О.Є. Логістична інфраструктура: навч. посібник. К.: Логос, 2013. 400 с. 3. Ізтелеуова М.С., Грицук І.В., Арімбекова П.М., Тарандушка Л.А. Організація та логістика перевезень: підручник. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2021. 264 с. 4. Крикавський Є.В. Логістика. Основи теорії: Підручник. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2006. 456 с. 5. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. 684 с. 6. Пономарьова Ю.В. Логістика: навчальний посібник. К.: ЦНЛ, 2003. 192 с. 7. Смірнов І. , Косарева Т . Транспортна логістика: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 224 с. 8. Смірнов І.Г. Логістика: просторово-територіальний вимір. К.: ВГЛ «Обрії», 2004. 335 с. 9. Сокур І.М., Сокур Л.М., Герасимчук В.В. Транспортна логістика: навч. пос.- К.: Центр учбової літератури, 2009. 222 с. 10. Сокур І.М., Сокур Л.М., Петченко М.В. Транспортна і складська логістика: підручник. К.: ПП Щербатих О.В., 2016. 328 с. 11. Сумець О.М. Транспортна логістика: Навч. посібник. К.: Хай-Тек Прес, 2011. 276 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).