Логістика торгівлі
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.03.E.073
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
- здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
- здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності;
- здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності;
- здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків;
- здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі;
- уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
2. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.
3. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
4. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і не фахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.
5. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
6. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей.
7. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
8. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
9. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Маркетингова політика комунікацій
- кореквізити: Сучасні технології у торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань у сфері торговельної діяльності підприємств, знань про планування процесу постачання для потреб торговельних підприємств та сутність логістики торгівлі, a також знань про принципи та методи планування відносин між покупцем і продавцем, про особливості використання інструментів логістики торгівлі та основні переваги он-лайн-закупівель на галузевих ринках, про технології інтегрованого управління постачальниками в ланцюгах поставок та функціонально-вартісний аналіз в логістиці торгівлі.
Опис: Предмет, об’єкт та завдання логістики торгівлі. Планування закупівель товарів для наступного перепродажу, вибір форм організації закупівель, організація закупівель товарів для наступного перепродажу. Вибір моделі управління запасами, управління запасами товарів. Складська переробка товарів, раціональне використання рухомого складу та піднімально-транспортного обладнання, організація праці транспортно-складських робітників, викладення товарів на полиці магазинів чи на спеціальні стенди. Використання прогресивних видів тари і систем пакетування вантажів. Вибір форм організації поставок, планування і організація поставок товарів споживачам. Вибір форм обслуговування споживачів. Організація обслуговування споживачів.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях.
- підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи здобувачів освіти заочної форми навчання
1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 4 балів
2. Розв’язування задачі біля дошкиь - 4 балів
3. Підготовка презентації - 8 балів
Загальна кількість балів за практичні заняття - 16 балів
Загальна кількість балів за контрольну роботу №1 - 7 балів
Загальна кількість балів за контрольну роботу №2 - 7 балів
Разом практичний контроль - 30 балів.
Екзаменаційний контроль - 55 балів.
Усна компонента - 15 балів.
Разом: 100 балів.
На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень;
на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень;
на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими;
на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика.: Навч. посібник / Л.В. Балабанова, А.М. Германчук. – К.: ВД «Професіонал», 2004. – 288 с.
2. Ковалев К. Логистика в розничной торговле: как построить эффективную сеть / Ковалев К., Уваров С., Щеглов П. – СПб.: Питер, 2007. – 272 с.
3. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с.
4. Маликов О.Б. Деловая логистика. – СПб.: Политехника, 2003. – 223 с.
5. Рыжова И.О. Логистика в торговле: учебное пособие / И.О. Рыжова, А.М. Турков. - М.: Издательский центр "Академия", 2009. - 64 с.
6. Фролова Л.В. Механізми логістичного управління торговельним підприємством. – Донецьк, 2005. – 322 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).