Математика для економістів, частина 2

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.011
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Бродяк Оксана Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання , що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальних: ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК 13. Здатність працювати у міжнародному контексті. фахових : ФК 7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. ФКПС 2.2. Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового серидовища при прийнятті управлінських рішень. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обгрунтовані маркетингові рішення. ПРН 15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. ПРНС 4.1. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Математика для економістів, ч.1 (вища математика), інформатика, аналіз господарської діяльності, економіко-математичні методи і моделі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Математика для економістів, ч.2» є складовими освітньо- професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти «бакалавр» галузі знань 07 Управління та адміністрування зі спеціальності 075 Маркетинг за освітньою програмою «Маркетинг». Дана дисципліна є обов’язковою. Викладається в 2-му семестрі 1- го курсу в обсязі – 180 год. (6 кредитів ECTS) зокрема: лекції – 45 год., практичні заняття – 45 год., самостійна робота – 90 год. У курсі передбачено 2 розрахунково-графічні роботи. Завершується дисципліна – іспитом у другому семестрі. Навчальна дисципліна “Математика для економістів.ч.2.(теорія ймовірностей і математична статистика)” складається з розділів “Теорія ймовірностей” та “Математична статистика”. У розділі “Теорія ймовірностей ” розглядаються наступні теми: “Вступ до ймовірності. Класичне означення ймовірності”, “Основні теореми теорії ймовірностей”, “Схема Бернуллі”, “Випадкові величини”, “Закони розподілу випадкових величин. Системи випадкових величин” Розділ “Математична статистика” складається з тем: “Основні поняття математичної статистики”, “Точкові та інтервальні оцінки параметрів розподілу”, “Статистична перевірка гіпотез”, ”Елементи теорії регресії”, “Елементи дисперсійного аналізу”.
Опис: Навчальна дисципліна “Математика для економістів.ч.2.(теорія ймовірностей і математична статистика)” складається з розділів “Теорія ймовірностей” та “Математична статистика”. У розділі “Теорія ймовірностей ” розглядаються наступні теми: “Вступ до ймовірності. Класичне означення ймовірності”, “Основні теореми теорії ймовірностей”, “Схема Бернуллі”, “Випадкові величини”, “Закони розподілу випадкових величин. Системи випадкових величин” Розділ “Математична статистика” складається з тем: “Основні поняття математичної статистики”, “Точкові та інтервальні оцінки параметрів розподілу”, “Статистична перевірка гіпотез”, ”Елементи теорії регресії”, “Елементи дисперсійного аналізу”.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт у віртуальному навчальному середовищі, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів; Екзаменаційний контроль - 70 балів; Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова 1. Гмурман В.Е. Теория вероятностей и математическая статистика.- М.: “Высшая школа”, 2000. 2. Шефтель З.Г. Теорія ймовірностей.-К.: “Вища школа”, 2004. Допоміжна 1. Гмурман В. Руководство к решению задач по теории вероятностей и математической статистике.- М.: “Высшая школа”, 2003. 2. Дрогомирецька Х.Т. та інші. Теорія ймовірностей та математична статистика.- Львів, вид-во НУ “ЛП”, 2012. 3. Рудавський Ю.К., Костробій П.П., Олексів І.Я. та інші. Збірник задач з теорії ймовірностей.- Львів, вид-во НУ “ЛП”, 2001. Математичний аналіз.Ч.2. електронний навчально-методичний комплекс розміщений у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» http://vns.lp.edu.ua/co urse/view.php?id=14923
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).