Міжнародний маркетинг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.034
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Мних О.Б., практичні заняття проводить к.е.н., доцент Шандрівська О.Є.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати:здатність продемонструвати знання щодо планування, збирання та оброблення даних, проведення досліджень знати: сутність міжнародного маркетингу та особливості євромаркетингу, сучасну систему інформаційного забезпечення та системи контролю в міжнародному маркетингу в умовах цифровізації економік світу, різні критерії сегментування міжнародного ринку для компаній з різним рівнем спеціалізації, підходи до управління товарною політикою на міжнародному ринку, розроблення міжнародних цінових стратегій, формування міжнародних каналів розподілу продукції, укладання міжнародних торговельних угод, форми і методи виходу на міжнародний ринок, закордонні інвестиції та їх вплив на міжнародний маркетинг, міжнародні засоби комунікацій та їх вибір, оцінювання ефективності міжнародних маркетингових рішень з врахуванням ризиків, характеристики стратегії міжнародного бізнесу і міжкраїнного порівняння стратегічних альтернатив. вміти: вибирати і систематизувати вторинну маркетингову інформацію про зовнішні цільові ринки міжнародної компанії, розробляти альтернативні стратегії міжнародного маркетингу з врахуванням тенденцій розвитку глобальних і національних ринків; визначати сегменти міжнародного ринку за різними критеріями, використовувати сучасні методи маркетингового дослідження міжнародних ринків та конкурентних позицій експортного товару, визначати особливості цінової і товарної стратегії різних міжнародних компаній, проводити порівняльний аналіз каналів товаропросування компаній у системі міжнародного маркетингу, використовувати методи моделювання маркетингових рішень, оцінювати ефективність міжнародного маркетингу та ризиків закордонних фірм, проводити міжкраїнне порівняння стратегічних альтернатив розвитку міжнародного бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит : « Міжнародна економіка», «Маркетинг» кореквізити: Управління маркетингом, Товарознавство
Короткий зміст навчальної програми: Концепція міжнародного маркетингу. Принципи і методи міжнародного маркетингу. Стратегія міжнародного маркетингу. Система інформаційного забезпечення в міжнародному маркетингу. Формування міжнародної маркетингової стратегії і контроль в міжнародному маркетингу. Сегментування міжнародного ринку. Управління товарною політикою на міжнародному ринку. Розроблення міжнародних цінових стратегій. Формування міжнародних каналів розподілу продукції. Міжнародні торговельні угоди. Форми і методи виходу на міжнародний ринок. Закордонні інвестиції та їх вплив на міжнародний маркетинг. Міжнародні засоби комунікацій та їх вибір. Оцінювання ефективності міжнародних маркетингових рішень. Ризики в міжнародному маркетингу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100): виконання та захист лабораторних робіт (60%); виконання та захист індивідуальної контрольної роботи (20%); контрольне тестування (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів / М. С. Рахман. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. 180 с. 2. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 3. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації [Текст] : навчальний посібник / О. Л. Каніщенко ; Мін-во освіти і науки України. Нац. технічний ун-т України “КПІ”. – Вид. 2-ге, перероб. К. : Політехніка, 2004. –152 с. 4. Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 6.030507 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2015. 31 с. 5. Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 075 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2018 .31 с. 6. Міжнародний маркетинг : підручник / Я. С. Ларіна, О. І. Бабічева, Р. І. Буряк та ін. ; за ред. О. І. Бабічевої. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2018. 452 с. 7. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 . 480 с. 8. Міжнародний маркетинг: навч. посібник / Т. В. Князєва, Ю. П. Колбушкін, С. В. Петровська та ін. – К. : НАУ, 2019. 164 с. 9. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 10. Міжнародний маркетинг: конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг», освітня програма «Промисловий маркетинг» / Співаковська Т,В.., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 71 с.