Маркетинг туристичних послуг
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Миськів Г.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальних:
ЗК9 Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК11 Здатність працювати в команді.
фахових:
ФК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
Результати навчання: ПРН3 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу
ПРН7 Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію
ПРН14 Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
ПРН20 Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації
ПРНС2.1 Здатність організовувати ефективний процес закупівель з урахуванням міжнародного досвіду функціонування системи управління якістю послуг.
КОМ1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
АіВ2. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
Аів3. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: маркетинг послуг;
- кореквізити: обслуговування клієнта у сфері послуг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Маркетинг туристичних послуг» вивчає особливості формування попиту та пропозиції на туристичні послуги та цілеспрямована діяльність по забезпеченню ефективної результативності на ринку послуг. З метою досягнення поставленої мети передбачається вивчення розвитку маркетингу туристичної діяльності в різних його видах та складових елементах, організації і здійснення ліцензування, рекламної діяльності, правового регулювання маркетингу в туризмі, організації проведення туристичних заходів, особливостей проведення маркетингових досліджень.
Опис: Тема 1. Сутність та значення маркетингу туристичних послуг
Туризм як галузь діяльності. Суть і зміст маркетингу в туризмі.. Туристичний ринок.
Тема 2. Ринок туристичних послуг і його структура
Основні поняття, суть і особливості ринку туристичних послуг. Суб’єкти та об’єкти туристичного ринку.
Тема 3. Маркетингові дослідження ринку туристичних послуг
Основні напрямки проведення маркетингових досліджень в туристичних і підприємствах. Класифікація туристичного ринку.
Тема 4. Сегментація ринку туристичних послуг
Сегментація туристського ринку за критеріями й ознаками. Географічна сегментація. Демографічна сегментація.
Тема 5. Інфраструктура ринку туристичних послуг
Складові інфраструктури туристичного ринку. Ключові суб’єкти туристичної діяльності. Типи туроператорів. Система розваг у туризмі.
Тема 6. Туристичний продукт
Поняття та складові туристичного продукту. властиві туристичному продукту. Тур. Туристичний напрям.
Тема 7. Ціна туристичного продукту
Сутність ціни туристичного продукту та її види. Особливості ціноутворення у сфері туризму. види цін
Тема 8. Просування туристичного продукту
Сутність і види дистрибуції туристичного продукту. способи збуту туристичного продукту. Види каналів туристичного розподілу.
Тема 9. Маркетингові комунікації в туризмі
Стадії маркетингових комунікацій. Чинники ефективних маркетингових комунікацій. Цілі. Комунікації.
Тема 10. Маркетингова стратегія туристичної компанії
Сутність та типи маркетингових стратегій туристичних підприємств. Овербукінг у туризмі. Види овербукінгу.
Тема 11. Імідж і бренд території як складові її туристичної привабливості
Інтегровані характеристики бренду. Конструювання ідентичності бренду. Концептуальні засади брендингу в туризмі. Маркетинг країни.
Тема 12. Франчайзинг в туризмі
Сутність франчайзингу. Франчайзинг виробу і франчайзинг торгової назви компанії. Джерела отримання доходу франчайзера.
Тема 13. Комп’ютерні прикладні програми в маркетингу туристичних послуг
Комп'ютерні прикладні програми – комп’ютерні програми, розроблені для туризму.Типи прикладних програм. «Жорсткі» програми.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача:
- виконання практичних завдань із розміщенням їх у ВНС;
- вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань;
- контрольна робота та її захист.
2. Підсумковий контроль (екзамен): підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Виконання практичних завдань 40
Вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань 30
Контрольна робота та її захист 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Городня Т. А., Щербак А. Ф. Економіка туризму: теорія і практика : навч. посібник. Київ : Кондор-Видавництво, 2019. 436 с.
2. Інструкція про умови і правила здійснення підприємницької діяльності, пов’язаної з наданням туристичних послуг, та контролю за їх дотриманням. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0429-96.
3. Летуновська Н. Є., Люльов О. В. Маркетинг у туризмі: підручник. Суми: Сумський державний університет, 2020. 270 с.
4. Маркетинг [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.]; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 180 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/
5. Маркетинг в туризмі : Навчальний посібник. /. С. М. Цвілій, Т. С. Кукліна, В. М. Зайцева. – Запоріжжя : НУ. «Запорізька політехніка», 2022. –
6. Маркетинг у туризмі : навч. посіб. / Ю. Б. Забалдіна,. Н. О. Роскладка, В. В. Білик, Т. п. Дупляк. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. – 632 с.
7. Момонт Т. В. Основні засади функціонування ринку туристичних послуг. Економіка. Управління. Інновації. 2019. № 1. URL: http://tourlib.net/statti_ukr/momont2.htm.
8. Писаревський І. М., Погасій С. О., Андренко І. Б. Організація туризму: підручник. Харків: ХНАМГ, 2008. 541 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).