Промисловий маркетинг
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: К.е.н., доц. Костюк Ольга Святославівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків
ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 13. Здатність працювати у міжнародному контексті.
ЗК 14. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Фахових компетентностей спеціальності:
ФК 1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
ФК 3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
ФК 4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими.
ФК 5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу.
ФК 6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.
ФК 7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
ФК 8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
ФК 11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
ФК 12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.
ФК 14. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності.
Фахових компетентностей професійного спрямування:
ФКПС 2.3. Уміння формувати лояльність у взаємовідносинах з контактними аудиторіями з використанням базових принципів та технологій паблік рілейшнз, проводити переговори із потенційними та існуючими клієнтами, застосовувати при цьому принципи сучасних комунікацій, психологічні прийоми.
Результати навчання: Знати: сутність і роль маркетингу промислового підприємства, задачі маркетингової діяльності, особливості здійснення маркетингу промислового підприємства, характеристику суб`єктів маркетингу промислового підприємства, класифікацію ТПП, характеристику ТПП, специфіку маркетингової діяльності на сировинних ринках, ринках машин та обладнання, інших ринках, процес закупівлі промислових товарів, методи вивчення попиту споживачів та формування ринку збуту промислової продукції, прогнозування попиту на ТПП, еволюційний характер взаємозв’язків “постачальник-споживач” на промислових ринках, форми співпраці між постачальниками і споживачами, процес закупівлі матеріальних ресурсів, порядок оформлення контрактів та договорів поставки, управління асортиментом продукції, вплив кон`юнктури ринку та конкуренції на планування асортименту промислової продукції, ціни та цінову політику підприємства, фактори, які зумовлюють рівень ціни, їх вплив на цінову політику підприємства, роль цінового фактору в стратегії промислового підприємства, особливості ціноутворення на ринку ТПП, фактори, які впливають на вибір каналу збуту, управління діяльністю в каналах збуту, принципи роботи в умовах персонального продажу, стиль і техніка діяльності сучасного професійного менеджера зі збуту, сутність та основні проблеми промислової реклами, процес планування рекламної діяльності, інші методи просування ТПП.
Уміти: користуватись основними прийомами промислового маркетингу, визначати місткість та частку ринку промислових підприємств, визначати місткість та частку ринку комплектуючих виробів, прогнозувати попит на ТПП, стратегічно планувати маркетингову діяльність ТПП, визначати конкурентоспроможність ТПП, користуватись моделями та методами ціноутворення на промислових ринках, користуватись засобами та прийомами збутової та комунікаційної політик.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Маркетинг
Менеджмент
Макроекономіка
Мікроекономіка
Економіко-математичні методи і моделі
- кореквізити: блок дисциплін за вибором студента
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна спрямована на формування системи загальнотеоретичних і прикладних знань у сфері промислового маркетингу. Промисловий маркетинг дає можливість комплексно розв'язувати питання здійснення маркетингу промислового підприємства, особливості процесу придбання товарів організаціями-споживачами, особливості розробки маркетингової стратегії і тактики в промисловому маркетингу підприємства.
Опис: Сутність, завдання та концепції маркетингу промислового підприємства. Товари промислового призначення (ТПП). Ринок ТПП (В2В) та особливості маркетингової діяльності. Дослідження попиту на товари промислового призначення. Налагодження співпраці з постачальниками та споживачами. Маркетингові дослідження на промисловому підприємстві. Товарна політика та управління асортиментом продукції. Цінова політика на промисловому ринку. Управління збутовою діяльністю та розподіл готової продукції. Комунікаційна п
олітика промислового підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на підставі виконаних лабораторних робіт, оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час практичних заняттях; оцінювання участі в дискусіях, підсумовуванні з питань, що розглядаються на лекційному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів через тестування у системі ВНС Львівської політехніки. Передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: проходження тестування. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): робота на практичних і лабораторних заняттях, усне опитування.
Підсумковий контроль (60%, екзамен): семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гайванович Н.В., Костюк О.С. Електронний навчально-методичний комплекс "Промисловий маркетинг"
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4129
2. Крикавський Є., Чухрай Н. Промисловий маркетинг: підручник 2-ге вид. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004. 472c.
3. Оснач О.Ф., Пилипчук В. П., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг: підручник К. : Центр учбової літератури, 2013. 364 с.
4. Шайнога О. В., Костюк О. С. Інструменти маркетингових досліджень підприємств ІТ-ринку в розрізі промислового маркетингу. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2024. Вип. 40. С. 89–97.
https://doi.org/10.5281/zеnodo. 10613903
5. Kostiuk O.S. Approaches to the formation of the system of logistics service of enterprises focused on industrial marketing. SINGLE EDUCATIONAL SPACE IN THE CONDITIONS OF DIGITAL TRANSFORMATION: колективна монографія / O. Kostiuk, E-SCIENCE SPACE, Warszawa, 2021. 376 р. С. 150-170.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських [, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).