Управління маркетингом
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Косар Наталія Степанівна
к.е.н., ст. викл. Савченко Юлія Теодозіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.
Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності.
Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.
Уміння управляти інструментами маркетингу якістю товарів в системі маркетингу та інтернет-маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.
Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.
Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
Розробляти нові товари, здійснювати управління та просування товарів і послуг та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Поведінка споживача (КП), Управління продажами товарів.
Кореквізити:
Управління ризиками у маркетингу, Управління маркетингом (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, принципи, функції управління маркетингом підприємства, основні сфери, напрями та етапи проведення маркетингового аудиту, методи аналізу зовнішнього середовища для проведення маркетингового аудиту, роль систем стратегічного вимірювання в управлінні маркетингом підприємства, особливості аудиту кожної складової комплексу маркетингу підприємства, роль яку відіграє місія підприємства та його цілі діяльності в управлінні маркетингом, зміст стратегічного планування та планування маркетингу, предмет і завдання планування маркетингу, формування оптимальної маркетингової організаційної структури, алгоритм створення маркетингового підрозділу на підприємстві, його функції, права та обов’язки, основні завдання маркетингового контролю та його види, а також формування практичних навичок щодо економічного аналізу в системі управління маркетингом підприємства
Опис: Сутність і завдання управління маркетингом на підприємстві. Маркетинговий аудит. Основні методи аудиту зовнішнього середовища підприємства в системі управління маркетингом та методи стратегічної оцінки підприємств середнього і малого бізнесу. Системи стратегічного вимірювання результативності бізнесу. Аудит комплексу маркетингу підприємства. Формування місії та маркетингових цілей. Управління попитом на товари. Стратегічне планування та планування маркетингу. Організація маркетингової діяльності. Маркетинговий контроль.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
• оцінювання виконання завдань на практичних заняттях ;
• усне опитування на практичних заняттях;
• розв’язування задач з використанням інструментів стратегічного аналізу.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
• завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю;
• завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями;
• завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
• усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: - опрацювання практичних занять (усне опитування на практичних заняттях; обговорення запитань до ситуаційних вправ; розв’язування задач з використанням методів стратегічного аналізу та маркетингового аналізу) (30%),
- підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бондаренко В.М. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. / В.М. Бондаренко, І.І. Поліщук, В.В. Шарко - Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. – 224 с.
2. Корягіна С.В. Маркетинговий аудит. Навч. посібник. / С.В. Корягіна, М.В. Корягін - К.: Центр учбової літератури, 2014. — 320 с.
3. Кочкіна Н. Ю. Управління маркетингом: навч. посіб. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2019. 368 с.
4. Крикавський Є.В. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 380 с. – (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип. 8.)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління маркетингом (курсовий проєкт)
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.052
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Косар Наталія Степанівна
к.е.н., ст. викл. Савченко Юлія Теодозіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
- Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності;
- Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності;
- Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків;
- Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі;
- Уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Управління маркетингом.
Кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми:
Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, принципи, функції управління маркетингом підприємства, основні сфери, напрями та етапи проведення маркетингового аудиту, методи аналізу зовнішнього середовища для проведення маркетингового аудиту, роль систем стратегічного вимірювання в управлінні маркетингом підприємства, особливості аудиту кожної складової комплексу маркетингу підприємства, роль яку відіграє місія підприємства та його цілі діяльності в управлінні маркетингом, зміст стратегічного планування та планування маркетингу, предмет і завдання планування маркетингу, формування оптимальної маркетингової організаційної структури, алгоритм створення маркетингового підрозділу на підприємстві, його функції, права та обов’язки, основні завдання маркетингового контролю та його види, а також формування практичних навичок щодо економічного аналізу в системі управління маркетингом підприємства
Опис: Основні завдання управління маркетингом на підприємстві. Етапи проведення маркетингового аудиту та показники, які підлягають аналізу. Викорисання PEST-аналізу в аудиті зовнішнього середовища підприємства. Аудит комплексу маркетингу підприємства.
Види маркетингових планів. Процес створення маркетингових організаційних структур. Види маркетингового контролю.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
- оцінювання виконання розділів курсового проекту;
2. Підсумковий контроль: Складання заліку (усної компоненти)
Усна компонента:
- презентація студентом виконаного курсового проекту
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100%, залік): виконання і захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бондаренко В.М. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. / В.М. Бондаренко, І.І. Поліщук, В.В. Шарко - Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. – 224 с.
2. Кочкіна Н. Ю. Управління маркетингом: навч. посіб. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2019. 368 с.
3. Крикавський Є.В. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 380 с. – (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип. 8.)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).