Філософія

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Канд. філос. наук, доц. Марія Сінельнікова (Мазурик)
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з ідеями та оригінальними текстами видатних представників світової та української філософії; зорієнтувати студентів щодо актуальних проблем сучасної філософії; сприяти засвоєнню студентами засобів філософського аналізу проблем людського життя та розвитку науки; продемонструвати глибоку спорідненість парадигм філософського мислення, наукової та художньої творчості.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК16. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності. Фахові компетентності (ФК): ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
Результати навчання: ПРН 1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН 16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН 26. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недобросовісної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Історія державності та культури України. кореквізити: Логістика.
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Філософії» є базовою нормативною дисципліною для більшості спеціальностей НУ «Львівська політехніка». Має провідне значення в структурно-логічній схемі освітньо-професійної програми підготовки фахівців різних напрямів та спеціальностей. Зміст, методи викладання, самостійна робота, форми проміжного і підсумкового контролю мають забезпечити ефективне виконання завдань з формування розуміння у студентів передумов та специфіки існування філософської парадигми, усвідомлення студентами місця філософії в культурі людства та їхнього життя зокрема. Зміст програми спрямований на вивчення історії філософських пошуків та віднайдень граничних орієнтирів людського буття, поетапного історичного становлення культури людського мислення, форм та рівнів людської пізнавальної діяльності, поглиблене осмислення буття, історії та культури, фундаментальних вимірів та цінностей людського буття. Програма спрямована на забезпечення академічної підготовки студентів.
Опис: Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною. Філософія Стародавнього світу. Філософія європейського Середньовіччя та Відродження. Світоглядні ідеї християнської Реформації. Філософія Нового часу. Особливості методологічних та світоглядних рішень в німецькій класичній філософії. Зміна ціннісних та парадигмальних орієнтацій в європейській філософії ХІХ ст. Особливості філософії ХХ – початку ХХІ ст. Історія української філософії. Проблема буття у філософії. Свідомість, її походження і сутність. Пізнання: його структура та динаміка. Людина та її буття як предмет філософського осмислення. Соціальна філософія та філософія історії. Культура і цивілізація. Філософія фінансової цивілізації.
Методи та критерії оцінювання: усне опитування на семінарських заняттях; • оцінювання якості знань під час дискусій згідно планів семінарів; • заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях; • захист реферату; • оцінювання виконаних індивідуальних завдань (задачі, вправи, контрольні роботи); • оцінювання виконання проміжних тестових завдань; • письмові диктанти з теорії; • презентації та візуалізації; • проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової;
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи і доповіді на семінарах, тести. - Підсумковий контроль (60%): іспит.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Антологія сучасної філософії науки, або усмішка ASIMO. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. 568 с. 2. Баумейстер А. Вступ до філософських студій, або інтелектуальні подорожі до країни Філософії. К.: Мала академія Наук України, 2017. 238 с. 3. Дахній А. Нариси історії західної філософії ХІХ-ХХ ст.: навчальний посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 488 с. 4. Петрушенко В. Л. Філософія: курс лекцій: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 596 с. 5. Фюрст М., Тринкс Ю. Філософія. К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).