Логістика постачання

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.047
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування знань для розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі логістики постачання та формування уявлень у здобувачів про механізми матеріального забезпечення діяльності підприємства і про місце забезпечення в логістичному управлінні, що передбачає застосування у процесі навчання певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів організації закупівельної діяльності та характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; - здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; - здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності; - здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності; - здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків; - здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі; - уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. 2. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. 3. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. 4. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і не фахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. 5. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. 6. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. 7. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 8. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. 9. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Логістика. - кореквізити: Економіка логістики.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань у сфері закупівельної діяльності підприємств, знань про планування процесу постачання для потреб підприємства та сутність логістики постачання, a також знань про принципи та методи планування відносин між покупцем і продавцем, про особливості використання інструментів логістики постачання та основні переваги он-лайн-закупівель на галузевих ринках, про технології інтегрованого управління постачальниками в ланцюгах поставок та функціонально-вартісний аналіз в логістиці постачання.
Опис: Організація системи постачання. Основи матеріально-технічного постачання. Організація матеріально-технічного забезпечення. Планування постачання на підприємстві. Основи управління закупівлями. Організація закупівель продукції. Організаційна структура управління постачанням. Фактори, що впливають на вибір постачальника. Розробка договору постачання. Організація взаємодії з постачальником. Вибір стратегії транспортування і складування в постачанні. Методи розрахунку витрат на постачання. Інформаційне забезпечення постачання.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях (20%), підготовка презентацій (10%). - підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи здобувачів освіти денної форми навчання 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 10 балів 2. Розв’язування задачі біля дошкиь - 10 балів 3. Підготовка презентації - 10 балів Загальна кількість балів за практичні заняття - 30 балів Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 55 балів. Усна компонента - 15 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В., Германчук А.М. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посіб. К.: Професіонал. 2004. 288 с. 2. Банько В.Г. Логістика: навч. посіб. 2-е вид., переробл. К.: КНТ. 2007. 332 с. 3. Бурсаков А.В., Козлов А.П., Захаров В.А. Основы логистического управления: учеб. пособ. К.: МАУП. 2006. 118 с. 4. Григорак М.Ю., Карпунь О.В., Катерна О.К., Молчанова К.М. Логістика постачання, виробництва і дистрибуції: навч. Посібник. К.: КНАУ, 2017. 364 с. 5. Жарська І.О. Логістика: навч. посіб. Одеса: ОНЕУ, 2019. 209 с. 6. Зінь Е.А., Турченюк М.О. Планування діяльності підприємства. К.: ВД Професіонал. 2004. 320 с. 7. Кальченко А.Г. Логістика: підручник. Мін-во освіти і науки України, КНЕУ ім. Вадима Гетьмана. К.: КНЕУ. 2006. 284 с. 8. Крикавський Є.В. Логістика для економістів. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. 448 с. 9. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. 684 с. 10. Мороз О.В., Музика О.В. Системні фактори ефективності логістичної концепції постачання на підприємствах: монографія. Вінницький національний технічний ун-т. Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця. 2007. 165 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).