Екологічна логістика

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.05.E.094
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Кузяк В.В. кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі з економіки логістики та практичні проблеми під час професійної діяльності у логістиці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів економіки логістики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК4 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально та свідомо фахові компетентності спеціальності: ФК2 Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. ФК4 Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. ФК5 Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. ФК8 Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. ФК10 Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. ФК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. фахові компетентності професійного спрямування: ФКПС1.1 Здатність управляти продажем товарів та ризиками, що виникають у процесі роботи підприємства, оперувати методичними підходами у прийнятті управлінських маркетингових рішень на основі інструментарію контролінгу.
Результати навчання: Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: логістика, логістика постачання
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ економічних особливостей ведення логістичної діяльності, набуття навиків управління ресурсами логістичних систем, методами їх ефективного використання, формування витрат і цін на логістичні послуги, методами зниження та управління витратами, а також методами оцінки та підвищення економічної ефективності проектованих і діючих логістичних систем (ЛС), в тому числі ланцюгів поставок.
Опис: Роль і місце логістики у підприємницькому середовищі. Організаційні аспекти логістичної діяльності. Ресурси логістичної діяльності: вимірювання ефективності їх використання. Витрати логістичної діяльності. Система показників оцінки результатів логістичної діяльності. Інтеграція маркетингу та логістики: сучасна парадигма.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента проводиться за допомогою комп’ютерного тестування у Віртуальному навчальному середовищі за адресою http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8074 (15 тестів першого рівня складності по 2 бали, 4 тести другого рівня складності по 3 бали та практичні завдання по 6 балів (з яких по 4 бали за правильну відповідь у контрольному тесті ВНС, 2 бали – за представлення правильного письмового розвязку задачі)).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): -робота на практичних заняттях; -робота на лабораторних заняттях. Екзаменаційний контроль (60%): -письмова компонента; -усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка логістики: підручник / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко та ін.; за заг. Ред. Крикавського Є.В. та Похильченко О.А. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014. 526 с. 2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посіб. Вид. 2-е. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).