Маркетингова товарна політика

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингової товарної політики або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів маркетингової товарної політики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних компетентностей: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями ; Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Застосовувати знання у практичних ситуаціях; Здатність працювати в команді. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). спеціальних (фахових) компетентностей: Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. фахових компетентностей професійного спрямування: Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб га/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Маркетингові дослідження Кореквізити: Поведінка споживача, Маркетингова товарна політика (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, функції товару та маркетингової товарної політики підприємства, особливості ціноутворення на ринках різних типів та різних етапах життєвого циклу товару, основні етапи визначення та управління якістю товару, методи розрахунку складових та інтегрального показника конкурентоспроможності, особливості застосування мікроекономічних теорій поведінки споживачів у процесі формування попиту на ринку окремого товару, методика розрахунку місткості ринку, методичні підходи до формування виробничої програми підприємства, стратегії диверсифікації товарної політики, організаційні схеми управління продуктом, реалізація товарної політики відповідно до етапів життєвого циклу товару, алгоритм планування нової продукції та розроблення товару, характеристика товарної марки та зміст інформації про товар.
Опис: Ринок товарів і послуг. Товари і послуги в маркетинговій діяльності. Ціна та якість товару. Конкурентоспроможність товару та її показники. Формування попиту на ринку окремого товару. Цільовий ринок товару та методика його вибору. Товарна політика підприємства. Планування нової продукції та розроблення товару. Товарні марки та упакування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: - завдання 1-го рівня – тести; - завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; - завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт Підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування(55), усне опитування (15)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є.,Дейнега І., Дейнега О., Патора Р. Маркетингова товарна політика: підручник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012 . 360 с. 2. Іляшенко С.М. Маркетингова товарна політика: підручник. Суми : ВІД «Університетська книга» . 2015. 234с. 3. Окландер М.А., Кірносова М.В. Маркетингова товарна політика: підручник. Київ: Центр учбової літератури. 2020. 246с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Маркетингова товарна політика (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М., кафедра МЛ
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингової товарної політики або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів маркетингової товарної політики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних компетентностей: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями ; Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Застосовувати знання у практичних ситуаціях; Здатність працювати в команді. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). спеціальних (фахових) компетентностей: Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. фахових компетентностей професійного спрямування: Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Маркетингові дослідження; маркетингова товарна політика
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, функції товару та маркетингової товарної політики підприємства, особливості ціноутворення на ринках різних типів та різних етапах життєвого циклу товару, основні етапи визначення та управління якістю товару, методи розрахунку складових та інтегрального показника конкурентоспроможності, особливості застосування мікроекономічних теорій поведінки споживачів у процесі формування попиту на ринку окремого товару, методика розрахунку місткості ринку, методичні підходи до формування виробничої програми підприємства, стратегії диверсифікації товарної політики, організаційні схеми управління продуктом, реалізація товарної політики відповідно до етапів життєвого циклу товару, алгоритм планування нової продукції та розроблення товару, характеристика товарної марки та зміст інформації про товар.
Опис: Маркетингова політика розробки товару. Розробка стратегії нового товару. Визначення ринку збуту для нового товару відповідно до цілей суб'єкта господарювання та потреб споживачів. Розробка концепції потенційних товарів. Оцінка та відбір ідей. Визначення властивостей товару, його маркетингової стратегії, фінансовий прогноз. Розробка торгової марки товару. Проектування ринкового випробування нового товару. Оцінка товару відповідно до потреб покупців.
Методи та критерії оцінювання: • написання курсового проекту (50%) – письмова форма, • контрольний захід (50 %, захист курсового проекту, залік) - усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: За тиждень до офіційного захисту курсового проекту студент надсилає роботу на перевірку керівнику. Робота допускається до захисту, якщо її якість відповідає основним вимогам і студент вільно володіє матеріалом. Виявлені при перегляді роботи помилки мають бути усунені до офіційного захисту курсового проекту без переносу терміну захисту. До захисту курсового проекту допускаються студенти, які підготували та оформили роботу у відповідності із встановленими вимогами. Під час захисту студент протягом 10 хвилин доповідає, після чого відповідає на додаткові питання комісії. Курсова робота оцінюється відповідно до карти розподілу балів, яка висвітлює основні розділи курсової роботи та бали за повноту розкриття (100 балів: 50 балів за оформлення та написання роботи та 50 балів за усний захист). Найвищу оцінку отримує студент, якщо зміст його курсової роботи відповідає поставленому завданню (тематиці), наведені актуальні статистичні матеріали (при їх необхідності), методика завдання відповідає встановленим вимогам. Оцінка курсової роботи знижується у випадку наявності помилок, що свідчать про недостатню актуальність та аргументованість запропонованих рішень: неактуальні джерела інформації, помилкові вхідні дані у практичній чи аналітичній частині, попередні розрахунки зроблено частково, наявні арифметичні чи логічні помилки. Підставою зниження оцінки є незавершена конкретними висновками і коментарями студента робота. До зниження загальної оцінки може привести також наявність таких окремих недоліків, як неохайне оформлення роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); невиконання вимог до оформлення курсової роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); виконання курсової роботи за суперечливими чи сумнівними матеріалами (зниження оцінки на два бали). Викладач може зарахувати виправлення студентом недоліків у окремих завданнях під час захисту і обговорення курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Косар Н. С. Маркетингові дослідження: підручник / Н. С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 460 c. 2. Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – К.: Диалектика, 2020. – 880 с. 3. Окландер М. А., Кірносова М. В. Маркетингова товарна політика: навч. посібник. Львів: ЦУЛ, 2017. 200 с. 4. Сирохман І. В. Товарознавство продовольчих товарів : підручник / І. В. Сирохман. – Харків : Світ Книг, 2016. – 713 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).