Електронний маркетинг і логістика
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.05.E.096
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Довгунь О.С., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності спеціальності (ФК):
ФК 3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
ФК 6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. ФК 12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКПС):
ФКПС 1.2. Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
ПРН 5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.
ПРН 6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності
ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.
ПРН 7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні
технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування
маркетингового інструментарію.
ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення
ПРН 21. Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу.
ПРНС 1.2. Управляти продажами у сфері товарів та послуг,
просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості та засоби нових інформаційних технологій для
підвищення ефективності збутових зусиль підприємства.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей,
проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами,
відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Маркетинг послуг
Наступні:
Психологія комунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Сутність та роль Інтернет маркетингу у сучасному суспільстві. Види Інтернет маркетингу та їх структура. Ефективність інструментів Інтернет маркетингу та можливості для їх ідентифікації. Медійна реклама та її характерні особливості. Механізми формування контекстної реклами. Пошуковий маркетинг та роль SEO. Особливості просування у популярних соціальних мережах. Прямий маркетинг з використанням e-mail, RSS. Вірусний маркетинг: ризики та перспективи. Сутність Ітернет-брендингу.
Опис: Передбачає надання студентам знань про суть та значення інтернет-маркетингу у діяльності підприємства, формування діджитал-стратегії та характеристику її складових, дослідження різних інтернет-каналів для просування продукції підприємств та вибір оптимальних з них. Оцінювання ефективності маркетингових заходів в інтернеті, створення сайту компанії на основі дослідження конкурентів, розроблення контент-плану, вивчення основ копірайтингу. Вивчення основних показників ефективності інтернет-маркетингу, основних завдань та принципів, за якими здійснюється побудова роботи інтернет-маркетологів. Особливості різних видів реклами в інтернеті та в різних соціальних мережах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - 40 балів:
Практичні (семінарські) заняття – 30 балів
Індивідуальне завдання - 10 б.
Екзаменаційний контроль – 60 балів:
Письмова компонента – 50 балів
Усна компонента – 10 балів
Максимальна оцінка в балах – 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань, відповідей при захисті контрольних робіт:
на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень;
на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень;
на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими;
на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Оцінювання результатів розв’язання аналітично-розрахункового завдання (задачі) відповідно до еталонних розв’язків здійснюється за такими критеріями:
100 % – завдання повністю відповідає еталонному розв’язанню, методично правильно оформлене з належними стислими поясненнями проведених розрахунків, з висновками, студент може ґрунтовно пояснити отримані результати;
75 % – завдання виконано повністю, але припущено незначних неточностей у розрахунках або у оформленні, відсутні стислі пояснення проведених розрахунків;
50 % – завдання виконано не менш як на 50% за умови належного оформлення; наявні окремі неточності у використанні розрахункових формул, помилки у визначенні проміжних й кінцевих результатів, студент недостатньо обґрунтовано може пояснити отримані результати;.
25 % – невірно розв’язане завдання або розв’язане менше, ніж на 50%, у розв’язку наведені окремі формули та здійснені вибіркові розрахунки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Бойчук І.В. Інноваційні підходи до застосування Інтернету в маркетинговій діяльності підприємств / І.В. Бойчук // Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «ТД «Папірус», 2010. – С. 553-562.
2. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсу «Електронний маркетинг і логістика»/ Укл.: Леонова С.В., Довгунь О.С. — Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2024. – 26 с.
3. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2011, № 4, Т. ІІ http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/ 73 С.М. Ілляшенко.
4. Маркетингові дослідження: підручник / Н. С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. Львів: Видавництво Львівської політехніки. - 2018. – 460с.
8. Рекомендована література
1. Бергер Йона. Заразливий / пер. з англ. Олени Замойської. – 3-тє вид. – К.: Наш формат, 2017. – 200 с.
2. Вайнерчук Г. Вони всіх зробили! Як великі підприємці побудували свої імперії і як повторити їхній успіх /Гарі Вайнерчук; пер. з англ. І.Возняка. – Х.: Віват, 2019. – 288 с. – (Серія «Бізнес»).
3. Каплунов Д. Нейрокопірайтинг 2.0. – Х.: Фабула, 2023. – 400 с.
4. Котлер Ф. 10 смертних гріхів маркетингу. – В-во Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля". – 2018. - 160 с.
5. Байрон Шарп. Як зростають бренди. – К.: Наш формат, 2019. – 260 с.
6. Довгунь О.С. Характерні особливості маркетингових інтернет-комунікацій українських виробників одягу / Крикавський Є.В., Довгунь О.С. // Збірник “Наукові записки львівського університету бізнесу і права». - Випуск 17. Серія «Економічна». - Львівський університет бізнесу та права. – 2017. – с.68-74.
7. Довгунь О. С. Комунікації підприємств в інтернеті: тренди та напрямки розвитку / Довгунь О. С., Фалович В. А. // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2018. – Том 23. Випуск 1 (66). 2018. – С. 59–62.
8. Dovhun O. Marketing communications as a factor of sustainable development / Kopytko O., Lagodiienko V., Falovych V., Tchon L., Litvynenko M., Dovhun O. // International Journal of Engineering and Advanced Technology. – 2019. – Vol. 8, iss. 6. – P. 3305–3309.
9. Леонова С. В. Просування в TikTok: особливості та ефективне використання даного майданчика / Тертична Ю. К., Любка М. М., Леонова С. В. // Економіка та суспільство. - 2023. - Вип. 58.
10. Леонова С.В. Ідентифікація маркетингової привабливості вітчизняних кінотеатрів в умовах воєнного часу / Леонова С.В, Леонова Х.О. // Економіка та суспільство. 2023. № 57. URL:https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3140
11. Леонова С.В. Формування лояльності клієнтів із використанням інструментів SMM на прикладі студії краси «Lima Beauty Studio» /Леонова С.В., Гоцківська І.М. // Приазовський економічний вісник. Серія "Економіка та управління підприємствами".– 2021. – Вип. 1(24). С. 95–103.
9. Інформаційні ресурси
1. Актуальні тренди інтернет-маркетингу 2024 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://wezom.com.ua/ua/blog/aktualni-trendi-internet-marketingu-2024-roku
2. Інтернет тенденції соціальних мереж, на які варто звернути увагу у 2024 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mas-agency.com.ua/blog/article/?id=30
3. Маркетинг 2024: 12 основних трендів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://up7mountains.com.ua/blog/marketynh-2024-12-osnovnykh-trendiv
4. Маркетингові тренди у 2024 році: 10 головних інсайтів на основі міжнародних досліджень
https://www.theinstapreneurs.com.ua/blog-posts/marketing-trends-in-2024
5. Маркетингові дослідження [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gemius.com/ua/ru_research_studies
6. Сайт компанії з маркетингових досліджень [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.tns-ua.com
7. Сідак Альона. Маркетингові дослідження через Інтернет – інновація для України? [Електронний ресурс] / Альона Сідак – Режим доступу: http://innovations.com.ua /uk/digitallab/26/234/845
8. Спеціалізоване агентство контент-маркетингу Content Marketing [Електронний ресурс]. ? Режим доступу: http://contentmarketing.com.ua/ tsifroviy-marketing-10-golovnihproblem
9. Цікаві факти про продажі в Інтернеті у 2024 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sitniks.ua/blog_post/czikavi-fakty-pro-prodazhi-v-interneti-u-2024-roczi
10. Які товари найчастіше купують в інтернеті українці? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ecc.com.ua/2024/03/26/yaki-tovari-najchastishe-kupujut-v-interneti-ukrainci/
11. Пошукова оптимізація у 2024 році: основні SEO-тренди [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://apollon.guru/seo/trendy-seo-prosuvannya/
12. Як витрачати маркетинг-бюджет у 2024 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.promodo.ua/blog/yak-vitrachati-marketing-byudzhet-u-2024-prognozi-ta-rekomendaciyi-promodo
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).