Статистика
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак Олег Зіновійович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК):
1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків
4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Фахові компетентності (ФК):
1. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
2. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
3. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
4. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
Результати навчання: ПРН2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.
ПРН7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
ПРН10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.
ПРН13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи.
ПРН15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості.
ПРНС2.2. Аналізувати потреби та можливості споживачів, здійснювати управління та просування товарів і послуг, визначати та застосовувати релевантні концепції поведінки споживачів, використовувати інформаційні технології для вибору оптимальних маркетингових стратегій та їх впливу на поведінку споживача збирати інформацію та трансформувати моделі поведінки у відповідні маркетингові стратегії паблік рілейшнз.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Міжнародна економіка.
кореквізити: Маркетингова політика комунікацій.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Статистика» спрямована на вивчення кількісних закономірностей масових суспільно-економічних явищ. Завданням вивчення дисципліни є набуття студентами теоретичних знань та практичних навиків з аналізу даних статистичних досліджень; засвоєння методології прогнозування розвитку економічних явищ та прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, які забезпечують вивчення методологічних та методичних питань статистичних досліджень соціально-економічних процесів, принципів організації статистичних спостережень, методик розрахунку показників, прийомів статистичного аналізу та подання інформації. Лабораторні та практичні заняття передбачають засвоєння студентами лекційного матеріалу на фактичних даних та з застосуванням при проведенні розрахунків стандартного програмного забезпечення.
Опис: Методологічні засади статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування матеріалів статистичного спостереження. Узагальнюючі статистичні показники. Аналіз рядів розподілу. Аналіз концентрації, диференціації та подібності розподілів. Вибірковий метод. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. Аналіз тенденцій розвитку та коливань. Індексний метод. Форми подання статистичних відомостей: таблиці, графіки, карти.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання. Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів (практичні заняття 12 балів, лабораторні заняття – 28 бали). Екзаменаційний контроль – 60 балів (60 балів – письмова компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Матковський С.О., Гальків Л.І., Гринькевич О.С., Сорочак О.З. Статистика: Навчальний посібник, 2-ге вид. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – 429 с.
2. Захожай В.Б. Статистика: підручник / В.Б.Захожай, І.І.Попов. – К.: МАУП, 2012. – 536 с.
3. Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І., Прокопович-Павлюк І.В., Статистика підприємств: навчальний посібник, 2-ге вид., переробл. і доповн. К: Алерта, 2013. – 560 с.
4. Опря А.Т. Статистика : навч. посіб. / А.Т. Опря. – К.: Центр навч. л-ри, 2005. – 472 с.
5. Уманець Т.В., Пігарєв Ю.Б. Статистика: Навч. посібник. – 2-ге вид., випр. – К.: Вікар, 2016. – 623 с.
6. Попов І.І. Теорія статистики. Практикум: навч. посіб. / I.I.Попов. – К.: КНТЕУ, 2016. – 290 с.
7. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Статистика» (укладач: Сорочак О.З.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4127
8. Статистика: конспект лекцій (частина 1) для здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 075 «Маркетинг», 292 «Міжнародні економічні відносини». / Укл.: Л.І. Гальків, О.З.Сорочак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 60 с.
9. Статистика: Методичні вказівки для проведення практичних занять зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг» / Укл.: О.З.Сорочак, О.Б.Стернюк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – 60 с.
10. Методичні вказівки і завдання до контрольних робіт з курсу «Статистика» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг» заочної форми навчання / Упорядники: Сорочак О.З., Процак К.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. – 16 с.
11. Статистика: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг» / Укл.: О.З. Сорочак, Л.І. Гальків, К.В. Процак, О.Б. Стернюк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2023. – 56 с.
12. GlobalEDGE Database of International Business Statistics/ [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://globaledge.msu.edu/tools-and-data/dibs.
13. Statistical Database System/ [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://sdbs.adb.org/sdbs/
14. International Energy Agency/ [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.iea.org/statistics/
15. Сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua
16. Prices and purchasing power parities (PPP)/ [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.oecd.org/std/prices-ppp/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).