Прикладна інформатика

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.004
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Білущак Тетяна Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Прикладна інформатика» є формування у студентів необхідних теоретичних та практичних знань необхідних для їх практичної роботи в умовах інформаційного суспільства, вихованні загальної інформаційної культури, а також отриманні широких можливостей для подальшого освоєння вибраної спеціальності з використанням сучасних інформаційних технологій (СІТ). Отримані за час вивчення дисципліни «Прикладна інформатика» знання та навички мають сформувати основи інформаційної культури студентів, розкрити можливості використання комп’ютерів для розв’язання прикладних задач, вміти користуватися можливостями програмного забезпечення для реалізації прикладних завдань, що розраховані на конкретного споживача.
Завдання: • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. • Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. • Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Результати навчання: • Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. • Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання. • Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. • Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання. • Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. • Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Курс інформатики з шкільної програми. Кореквізит: Комп’ютерні технології опрацювання інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Прикладна інформатика займається вивченням закономірностей в інформаційних процесах (накопичення, переробка, розповсюдження). Навчальна дисципліна «Прикладна інформатика» спрямована на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок в організації електронного робочого простору офісного працівника засобами вільного та крос-платформового офісного пакету LibreOffice. Отримані за час навчання знання та навички допоможуть успішно реалізуватися у професійній діяльності фахівцям, що працюють в умовах інформаційного суспільства та в сфері комп’ютерних технологій – використання технологій обробки текстових документів у середовищі LibreOfficeWriter. Вміння оптимізувати роботу з документами за допомогою шаблонів; використовувати технології обробки табличної інформації у середовищі LibreOfficeCalc. Опрацьовування інформації за допомогою табличної бази даних; застосовувати у професійній діяльності векторні графічні зображення у середовищі LibreOfficeDraw та здійснювати модифікацію PDF-документів за допомогою LibreOfficeDraw.
Опис: Теоретичні основи прикладної інформатики. Опрацювання різнотипної інформації за допомогою переваг використання вільного та крос-платформового офісного пакету LibreOffice. Використання технології обробки текстових документів у середовищі LibreOfficeWriter. Використання технології обробки табличної інформації у середовищі LibreOfficeCalc та проведення опрацьовування інформації за допомогою табличної бази даних. Графічні можливості пакету офісних програм LibreOffice Draw.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виконання робіт на лабораторних заняттях та оформлення письмових звітів; контрольний захід в рамках семестрового контролю (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторної роботи №1=2 б. Виконання і захист лабораторної роботи №2=3 б. Виконання і захист лабораторних робіт №3- 6, 8, 10 = 5 б. Виконання і захист лабораторної роботи №7=3 б. Виконання і захист лабораторної роботи №9=2 б. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білущак Т. М. Прикладна інформатика: навчальний посібник. Львів: Растр-7, 2022.  232 c. 2. Білущак Т. М., Шілінг А.Ю. Основи використання Writer та Calc офісного пакету LibreOffice: навч. посібник для студентів першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”. Львів, "Тріада плюс", 2021. 132 с. 3. Ярка У.Б., Білущак Т.М.Інформатика та комп’ютерна техніка. Частина 1: навчальний посібник.Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 200 с. 4. Супрунюк Г., Сільченко М., Кучерява Т. «Прикладна інформатика». Опорний конспект. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 143 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).