Моделювання ділової комунікації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент Химиця Наталія Олексіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Моделювання ділової комунікації» є формування у студентів необхідних теоретичних і методичних знань про засоби, види та форми моделювання ділової комунікації; набуття практичних умінь та навичок організації ефективної ділової вербальної комунікації, використання засобів невербальної передачі інформації в процесі ділової взаємодії, моделювання та проведення внутрішніх та зовнішніх ділових комунікацій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. ФК 6. Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації. ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
Результати навчання: знати: – знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності; – впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу; – використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. вміти: – застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи; – здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; – здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація виставкової діяльності • Діловодство: методика і практика • Документування управлінської інформації
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Моделювання ділової комунікації» розрахована на студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» освітньої програми «Соціальні комунікації та інформаційна діяльність» та висвітлює специфіку бізнес-комунікацій, етичні норми і принципи ділової комунікації, методи побудови ефективної системи внутрішньо-корпоративних ділових контактів, методи організації ефективної ділової вербальної комунікації, особливості невербальної передачі інформації в процесі ділової взаємодії, технології організації і проведення внутрішніх та зовнішніх ділових комунікацій.
Опис: Природа та специфіка ділової комунікації. Етика, етикет, digital-етикет та культура у ділових комунікаціях. Моделювання ефективної ділової вербальної комунікації. Моделювання та проведення індивідуальних форм ділової комунікації. Невербальна передача інформації в процесі ділової взаємодії. Моделювання та проведення колективних форм ділової комунікації. Моделювання та особливості проведення зовнішніх міжсуб’єктних ділових комунікації.
Методи та критерії оцінювання: Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 40 балів. Екзаменаційний контроль (тестові завдання): 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Вовк О. Б. Ділова комунікація: навчальний посібник / Вовк О. Б.;Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів: ФОП Сорока Т. Б., 2021. – 182, [2] с. Химиця Н. Побудова ефективної системи внутрішньо-корпоративних ділових контактів [Електронний ресурс] / Наталія Химиця, Олена Сувала //Інформація, комунікація, суспільство 2019 : матеріали 8-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2019, 16-18 травня 2019 року, Чинадієво. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, – 2019. – С. 216–217. Гах Й. М. Етика ділового спілкування : навч. посібник / Гах Й. М. – К. : Центр навч. літератури, 2018. – 160 с. Людмила Калабуха «Почніть говорити “НІ”. Як упевнено відмовляти та викликати повагу» Львів : Мандрівець, 2018. Кейт Феррацці. Ваш надійний тил. Як налагодити зв'язки, що приведуть до успіху. Книжковий клуб « Клуб сімейного дозвілля», 2018. Аллан Піз, Барбара Піз. Мова рухів тіла. Видавництво «КМ-БУКС», 2021. Навчально-методична підтримка: Химиця Н.О., Морушко О.О. Моделювання ділової комунікації : навч. посібник / Н.О. Химиця, О.О. Морушко. – Львів: Вид-во ПП «Новий світ 2000», 2022. – 168 с. – (Серія «Інформація. Комунікація. Документація.») Khymytsia N., Morushko O. Optimization of business organizational communications between the university and governmental and administration bodies in the context of the RBM methodology // Вісник Харківської державної академії культури. – 2023. – Вип. 64. – С. 161–176. Морушко О. О., Химиця Н. О., Дідик Н. І. Проблеми формування неоднорідних команд: соціонічний аспект // Науковий вісник НЛТУ України : збірник науково-технічних праць. – 2021. – Т. 31, № 5. – С. 108–112. Інформаційні ресурси Комунікації в бізнесі. [Eлектронний ресурс]. https://www.youtube.com/watch?v=NPtMs0eCc9M Комунікації в бізнесі. [Eлектронний ресурс]. https://life.nv.ua/ukr/blogs/moment-prozreniya-kak-naladit-kommunikaciyu-v-biznese-50072511.html Дієві комунікації. Практика репутаціи?ного менеджменту. [Eлектронний ресурс]. https://www.youtube.com/watch?v=ZLKTPQVyxr8 Правила ефективної комунікації. [Eлектронний ресурс]. https://www.youtube.com/watch?v=Lx3wFdgY_Ds Поняття професіи?ної етики та її структура. [Eлектронний ресурс]. https://www.youtube.com/watch?v=C16RvH8Qbac –13. https://www.youtube.com/watch?v=kman4- Приклад складних переговорів. [Eлектронний ресурс].https://www.youtube.com/watch?v=Ef-wMp-yY0E
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).