Технології архівування та зберігання інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.071
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Білущак Тетяна Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Технології архівування та зберігання інформації» є засвоєння сутності, структури, пов`язаних з функціонуванням архівної галузі та застосування у ній ІТ-технологій.
Завдання: ФКС 3.1. Здатність розробляти та впроваджувати сучасні технології архівування та зберігання інформації
Результати навчання: ЗН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. ЗН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. ЗН 8. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. ЗН 19. Дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності. УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. (Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний контроль (виконання та захист лабораторних робіт, усне опитування) та заліковий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Сучасне програмне забезпечення Кореквізит: Візуалізація інформації
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Технології архівування та зберігання інформації» студенти отримують комплекс теоретичних знань і практичних навичок з сучасних технологій засобів створення електронних та цифрових архівів. Ознайомлення з програмним забезпеченням, що реалізує збереження та представлення відповідного контенту. Засвоєння методик основних режимів задоволення інформаційних потреб споживачів ретроспективної документальної інформації. Оволодіння технологіями формування, використання та зберігання документних ресурсів з використання новітніх інформаційних технологій.
Опис: Архівні системи сучасних держав. Система архівних установ сучасної України. Архівна україніка. Національний архівний фонд України. Організація архівних документів. Користування архівними документами. Архівна евристика. Проведення експертизи цінності архівних документів та принципи комплектування державних архівів. Застосування ІТ-технологій в архівній справі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (80%): усне опитування, виконання робіт на практичних заняттях та оформлення письмових звітів; письмові контрольні тести (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторної роботи №1=20 б. Виконання і захист лабораторної роботи №2=20 б. Виконання і захист лабораторних робіти №3- 20 б. Виконання і захист лабораторної роботи №4=20 б. Виконання і захист лабораторної роботи №5=20 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузовова М. Інформаційні технології в архівній справі та документознавстві: навч.-метод. посіб. для студ. вищих навч. Закладів. Херсон: Херсонський держ. ун-т, 2015. 152 с. 2. Білущак Т., Пелещишин А. Використання інформаційно-пошукової системи в менеджменті архівної справи закладами вищої освіти. Науковий журнал "Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія", 2020. №1. С. 118-126. 3. Білущак Т. Використання digital-маркетингових комунікацій в стратегії популяризації архівної інформації. Науково-практичний журнал «Архіви України», 2020. Випуск 4 № 325. С. 71-83. 4. Майстренко А., Романовський Р. Бюлетень Галузевого центру науково-технічної інформації з архівної справи та документознавства. Вип. 2 (34). Держ. арх. служба України, Укр. наук.-дослід. ін-т арх. справи та документознавства, Галуз. центр наук.-техн. інформації з арх. справи та документознавства. Київ, 2020. 127 с. 5. Майстренко А., Романовський Р., Зворський С. Бюлетень Галузевого центру науково-технічної інформації з архівної справи та документознавства. Вип. 2 (32). Держ. арх. служба України, Укр. наук.-дослід. ін-т арх. справи та документознавства, Галуз. центр наук.-техн. інформації з арх. справи та документознавства. Київ, 2019. 112 с. 6. Бойко В. , Гаранін О. , Свердлик З. , Ковтанюк Т. Облік і зберігання електронних документів: методичні рекомендації. Державна архівна служба України, Український науково-дослідний інститут архівної справи та документознавства. Київ, 2020. 44 с. 7. Дідух Л., Залєток Н., Ковтанюк Т., Чернятинська Ю. Забезпечення збереженості електронних документів Національного архівного фонду: методичні рекомендації. Держ. арх. служба України, УНДІАСД. Київ, 2019. 68 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).