Соціально-комунікаційні технології

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: д.н.соц.ком., доцент, доцент Комова М.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань про методику моделювання, розроблення та використання соціально-комунікаційних технологій, а саме: комунікаційні технології в сфері паблік рилейшинз, іміджеві технології, комунікаційні технології в сфері політики, виборчі комунікаційні технології, кризові комунікації, технології інформаційних війн, комунікаційні технології конструювання реальності.
Завдання: ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 6. Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації. ФК 9. Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
Результати навчання: ЗН 2. Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу. ЗН 13. Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення. ЗН 15. Використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. ЗН 16. Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. УМ 7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології електронних бібліотек та архівів Комунікаційні соціальні сервіси Соціальні комунікації в мережі Інтернет
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює питання моделювання, розроблення та використання соціально-комунікаційних технологій, а саме: комунікаційні технології в сфері паблік рилейшинз, іміджеві технології, комунікаційні технології в сфері політики, виборчі комунікаційні технології, кризові комунікації, технології інформаційних війн, комунікаційні технології конструювання реальності.
Опис: Теорія інформаційного впливу. Методики інформаційного впливу в комунікаційній взаємодії. Технології інформаційного впливу на свідомість. Технології інформаційного впливу на суспільне несвідоме
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів; Підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Комова М.В., Петрушка А.І., Бахур Ю.Б. Комунікаційний менеджмент установи : навч. посіб. / Нац. ун-т «Львівська політехніка». Кафедра соціал. комунікацій та інформ. діяльності. Львів : Тріада Плюс, 2021. 187 с. Комова М.В., Пелещишин А.М. Соціально-комунікаційні технології : конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2018. 148 с. Соціальний конфлікт: інноваційні комунікативні технології врегулювання: практичний посібник / за наук. ред. Г. М. Бевз, І. В. Петренко; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політич. психології, 2020. 144 с. Зеленін В. По той бік правди. Нейролінгвістичне програмування як зброя інформаційно-пропагандистської війни. Вінниця : ТОВ «Віндрук», 2014. 384 с. Комова М.В., Петрушка А.І., Марковець О.В. Електронний навчально-методичний комплекс «Соціально-комунікаційні технології» (номер та дата реєстрації: Е41-188-326/2020 від 17.12.2020). URL : https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1506 Комова М.В., Петрушка А.І., Марковець О.В. Електронний навчально-методичний комплекс «Комунікаційний менеджмент установи» (номер та дата реєстрації: Е41-188-325/2020 від 17.12.2020). URL : https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11864
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Соціально-комунікаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.філол.н., доцент, доцент Комова М.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати: ЗН 2. Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу. ЗН 13. Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення. ЗН 15. Використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. ЗН 16. Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. Уміти: УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. УМ 7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології електронних бібліотек та архівів Комунікаційні соціальні сервіси Соціальні комунікації в мережі Інтернет
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює питання моделювання, розроблення та використання соціально-комунікаційних технологій, а саме: комунікаційні технології в сфері паблік рилейшинз, іміджеві технології, комунікаційні технології в сфері політики, виборчі комунікаційні технології, кризові комунікації, технології інформаційних війн, комунікаційні технології конструювання реальності.
Методи та критерії оцінювання: - підсумковий контроль (100%): залік.
Рекомендована література: Комова М.В., Пелещишин А.М. Соціально-комунікаційні технології : конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2018. 148 с. Соціальний конфлікт: інноваційні комунікативні технології врегулювання: практичний посібник / за наук. ред. Г. М. Бевз, І. В. Петренко; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політич. психології, 2020. 144 с. Зражевська Н.І. Комунікаційні технології. Черкаси: Брама-Україна, 2010. 224 с. Зеленін В. По той бік правди. Нейролінгвістичне програмування як зброя інформаційно-пропагандистської війни. Вінниця : ТОВ «Віндрук», 2014. 384 с.