Комп'ютерні технології опрацювання інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни “Комп’ютерні технології опрацювання інформації” навчити студентів розуміти та створювати практично будь-який різновид тексту, передавати інформацію у зрозумілому для сприйняття вигляді.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: загальні компетентності: • узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням; • забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем; • використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності; • оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг; • кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання; • вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; фахові компетентності: • застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; • розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання; • здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
Результати навчання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладна інформатика Корпоративні комп’ютерні мережі та сервіси Прикладні комп’ютерні технології
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає опанувати практично будь-який різновид тексту, передати інформацію у зрозумілому для сприйняття вигляді. Що студенти вивчать? - Як писати листи, на які відповідатимуть, і розсилки, від яких не відписуватимуться. - Як створювати дієві й коректні рекламні оголошення. - Як викладати думки стисло, чітко та переконливо, без мовного сміття, фальші й штампів. - Як використовувати технології, щоб позбутись граматичних та стилістичних помилок.
Опис: Лекційні заняття 1. Вступ до курсу. 2. Основи редактури. Створення “сильного” тексту. 3. Структура презентації та візуалізація ідей. 4. Рекламний текст. 5. Візуальне представлення тексту. 6. Ведення соціальних мереж. Приватні та бізнес сторінки. 7. Редакторські прийоми. Сприйняття та подання інформації. 8. Інформаційний та офіційні стилі. 9. Технології роботи з клієнтом у творчому проєкті. 10.Онлайн ресурси аналізу тексту. Лабораторні заняття 1. Текстове оголошення. 2. Презентація товару. 3. Рекламна листівка. 4. Інфографіка. 5. Огляд продукту. 6. Форматування тексту в LibreOffice Writer. 7. Форматування тексту в Microsoft Word. 8. Рецензування у текстових редакторах.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) - підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного (40) та екзаменаційного (60) контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 5 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50) та усна компонента (10).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Саричєва Л. Пиши, скорочуй. Як створити дієвий текст / Л. Саричєва, М. Ільяхов. – Київ: Book Chef, 2019. – 440 с. Посібник для самостійного вивчення LibreOffice [Електронний ресурс]. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: http://lpk.ucoz.ua/Informatika/LibreOfficee_posibnik_ua.pdf. Левченко О. М. Культура роботи з текстовими документами / Олександр Миколайович Левченко. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2018. – 112 с. Горбань Ю. І. Інформаційна культура / Ю. І. Горбань, О. Ю. Палеха, Ю. І. Палеха. – Київ: Ліра К, 2020. – 400 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).