Технології конкурентної інформаційної розвідки

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.034
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Вовк Наталія Степанівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення організаційно-правових основ роботи конкурентної розвідки на підприємстві та набуття студентами умінь щодо практичного застосування методів конкурентної розвідки
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Здатність спілкуватись іноземною мовою. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати в команді Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
Результати навчання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики Лекції, практичні заняття –інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології інформаційного пошуку (КР) • Організація та супровід стартапів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює основні аспекти ведення конкурентної розвідки в організацій різних рівнів та форм власності. Курс «Технології конкурентної інформаційної розвідки» покликана сформувати у студентів цілісні знання про організацію діяльності конкурентної розвідки як основної складової системи безпеки підприємництва.
Опис: Конкурентна розвідка – пріоритетний напрям розвитку бізнесу. Інформаційно-аналітична робота як напрямок конкурентної розвідки. Методика створення конкурентної розвідки на рідприємстві. Промислове шпигунство і конкурентна розвідка. Класифікація джерел для інформаційної бази даних конкурентної розвідки. Вплив інформаційних війн на безпеку бізнесу те методи протидії інформаційній зброї.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка Усний контроль (опитування) Тестовий контроль Програмовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторних робіт – 5 б. * 6 лабораторних робіт = 30 балів Екзамен - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Ткачук Т. Ю. Конкурентна розвідка: навч. посібник. К.: НАСБ України, 2013. 295 с. Штангрет А.М. Методичні засади здійснення конкурентної розвідки в системі економічної безпеки підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2013. Вип. 23.4. С. 302–307. Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів К.: Наш формат, 2020. 424 с. Когут Ю. Конкурентна розвідка та безпека бізнесу. Сідкон, 2021. 318 с. Конкурентна розвідка : навч. посіб. / Копотун І.М., Падалка А.М., Кузьмічова-Кисленко Є.В., Кисленко Д.П., Карманова Н.І. Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020. 187 с. Руделіус В. Маркетинг: підручник. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2015. 422 с. Витягання персональних даних з українського ІНПП. URL: http://zliypes.com.ua/demos/inn/ Всеукраїнський перепис населення. Банк даних. URL: http://database.ukrcensus.gov.ua/MULT/Database/Census/databasetree_uk.asp Державна реєстрація нормативних актів. URL: http://www.minjust.gov.ua/npa Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ Державна установа «Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України». URL: http://www.smida.gov.ua/d) Європейський бізнес-центр. URL: http://www.ebr.org/ Інтернет-проект «Право України» від Ліга-Закон. URL: http://pravo.ligazakon.ua/?ref=logo (дата звернення: 13.08.2021) Інформаційний бізнес-портал ”UA-REGION”. URL: www.ua-region.info Українське інформагентство Укрінформ. URL: http://www.ukrinform.ua YouControl – онлайн-сервіс перевірки компаній. URL: https://youcontrol.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).