Сучасне програмне забезпечення

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення є формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок з галузі сучасних комп’ютерних технологій, з можливістю залучення їх до створення текстових, графічних та візуальних матеріалів використовуючи сучасне програмне забезпечення. Ознайомлення їх зі можливостями та функціями операційних систем та сервісних програм. Підготовка студентів до адміністрування операційної системи та надання доступу користувачам до ресурсів комп’ютера. Ознайомлення з методами захисту інформації та безпеки в мережі Інтернет.
Завдання: Загальні компетентності : 1. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи 2. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій. 3. Уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати інформацію використовуючи комп’ютерні технології. 4. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху. 5. Здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел. 6. Здатність продукувати нові ідеї. Фахові компетентності: 1. Уміння використовувати інтернет-ресурси для вирішення експериментальних, практичних і прогностичних завдань у галузі професійної діяльності 2. Уміння працювати з сучасними операційними системами сімейства Windows та Unix 3. Уміння застосовувати технології та процедури інформаційного згортання документів 4. Уміння обстежувати, планувати та створювати організаційні структури управління відповідно до потреб інформаційно-документної діяльності 5. Уміння організовувати автоматизований облік та опрацювання інформації 6. Володіння технологіями системного аналізу інформаційної діяльності 7. Уміння забезпечувати проектну діяльність установи 8. Уміння застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських завдань 9. Уміння застосовувати комп’ютерні технології у галузі професійної діяльності
Результати навчання: 1. Володіння знаннями і розуміння наукових засад організації, модернізації, вдосконалення процесів інформаційної, бібліотечної та архівної справи;. 2. Поглиблені знання з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій в соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, соціальних комунікацій в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності та технологій веб-дизайну. 3. Знання та розуміння відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі. 4. Знання основ менеджменту, маркетингу та управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладні комп'ютерні технології Мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності Проєктування баз даних
Короткий зміст навчальної програми: Даний курс передбачає ознайомлення з найбільш сучасними практичними рішеннями та технологіями в області прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, реалізації та супроводу потоків завдань, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах. Дозволяє сформувати у студентів уявлення про сучасні вимоги до операційних систем, тенденції їх еволюції. Забезпечити студентів знаннями, які необхідні для розуміння і визначення завдань, послідовність їх вирішення, які пов’язані з операційними системами та їх розвитком.
Опис: Рівні програмного забезпечення. Базове програмне забезпечення. Операційні системи та їх компоненти. Драйвера. Службове програмне забезпечення. Антивіруси. Архіватори. Офісні пакети. Графічні редактори. Браузери. Відеоредактори.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного тесту. Виконання лабораторних робіт складає 40 балів. Екзаменаційний тест – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Міскевич О. І. Аналіз роботи мережевих утиліт в командному вікні Windows [Електронний ресурс] / О. І. Міскевич // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2023. – № 50. – С. 84–89. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2023_50_14 (дата звернення: 12.10.2023). – Назва з екрана. 2. Моніторингова система для операційної системи Windows [Електронний ресурс] / Н. В. Багнюк, К. Я. Бортник, Л. Л. Варченко // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2022. – № 49. – С. 18–23. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2022_49_5 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана. 3. Перспективні методи захисту операційної системи Windows [Електронний ресурс] / А. В. Ільєнко, С. С. Ільєнко, Т. М. Куліш // Кібербезпека: освіта, наука, техніка. – 2020. – № 4. – С. 124–134. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/cest_2020_4_12 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана. 4.Минайленко, Р. М. Огляд інтерфейсів сучасного BIOS та особливості його налаштування [Електронний ресурс] / Р. М. Минайленко, Л. І. Поліщук, О. К. Конопліцька-Слободенюк // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – Вип. 6(37). – Ч. 1. – С. 70-76. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/12459 5. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасне програмне забезпечення (курсова робота)

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення є формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок з галузі сучасних комп’ютерних технологій, з можливістю залучення їх до створення текстових, графічних та візуальних матеріалів використовуючи сучасне програмне забезпечення. Ознайомлення їх зі можливостями та функціями операційних систем та сервісних програм. Підготовка студентів до адміністрування операційної системи та надання доступу користувачам до ресурсів комп’ютера. Ознайомлення з методами захисту інформації та безпеки в мережі Інтернет.
Завдання: Загальні компетентності : 1. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи 2. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій. 3. Уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати інформацію використовуючи комп’ютерні технології. 4. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху. 5. Здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел. 6. Здатність продукувати нові ідеї. Фахові компетентності: 1. Уміння використовувати інтернет-ресурси для вирішення експериментальних, практичних і прогностичних завдань у галузі професійної діяльності 2. Уміння працювати з сучасними операційними системами сімейства Windows та Unix 3. Уміння застосовувати технології та процедури інформаційного згортання документів 4. Уміння обстежувати, планувати та створювати організаційні структури управління відповідно до потреб інформаційно-документної діяльності 5. Уміння організовувати автоматизований облік та опрацювання інформації 6. Володіння технологіями системного аналізу інформаційної діяльності 7. Уміння забезпечувати проектну діяльність установи 8. Уміння застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських завдань 9. Уміння застосовувати комп’ютерні технології у галузі професійної діяльності
Результати навчання: 1. Володіння знаннями і розуміння наукових засад організації, модернізації, вдосконалення процесів інформаційної, бібліотечної та архівної справи;. 2. Поглиблені знання з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій в соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, соціальних комунікацій в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності та технологій веб-дизайну. 3. Знання та розуміння відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі. 4. Знання основ менеджменту, маркетингу та управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладні комп'ютерні технології Мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності Проєктування баз даних
Короткий зміст навчальної програми: Даний курс передбачає ознайомлення з найбільш сучасними практичними рішеннями та технологіями в області прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, реалізації та супроводу потоків завдань, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах. Дозволяє сформувати у студентів уявлення про сучасні вимоги до операційних систем, тенденції їх еволюції. Забезпечити студентів знаннями, які необхідні для розуміння і визначення завдань, послідовність їх вирішення, які пов’язані з операційними системами та їх розвитком.
Опис: Рівні програмного забезпечення. Базове програмне забезпечення. Операційні системи та їх компоненти. Драйвера. Службове програмне забезпечення. Антивіруси. Архіватори. Офісні пакети. Графічні редактори. Браузери. Відеоредактори.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: виконання проектів та їхній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист роботи (залік): усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Міскевич О. І. Аналіз роботи мережевих утиліт в командному вікні Windows [Електронний ресурс] / О. І. Міскевич // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2023. – № 50. – С. 84–89. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2023_50_14 (дата звернення: 12.10.2023). – Назва з екрана. 2. Моніторингова система для операційної системи Windows [Електронний ресурс] / Н. В. Багнюк, К. Я. Бортник, Л. Л. Варченко // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2022. – № 49. – С. 18–23. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2022_49_5 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана. 3. Перспективні методи захисту операційної системи Windows [Електронний ресурс] / А. В. Ільєнко, С. С. Ільєнко, Т. М. Куліш // Кібербезпека: освіта, наука, техніка. – 2020. – № 4. – С. 124–134. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/cest_2020_4_12 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана. 4.Минайленко, Р. М. Огляд інтерфейсів сучасного BIOS та особливості його налаштування [Електронний ресурс] / Р. М. Минайленко, Л. І. Поліщук, О. К. Конопліцька-Слободенюк // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – Вип. 6(37). – Ч. 1. – С. 70-76. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/12459 5. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).